کد خبر: ۴۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
عکس‌نامه/
19 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 31 شهریور با حمله هوایی به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعث به شهرهای غرب و جنوب کشور، جنگ 8 ساله ایران و عراق آغاز شد.

19 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 31 شهریور با حمله هوایی به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعث به شهرهای غرب و جنوب کشور، جنگ 8 ساله ایران و عراق آغاز شد.

هنگام آغاز جنگ، نیروهای مسلح کشورمان انتظار شروع جنگ را نداشتند بنابراین بعثی‌ها موفق به تصرف چند شهر مرزی در غرب و جنوب ایران شدند.

مردان و زنان دلیر کشورمان همان طور که در انقلاب اسلامی ثابت کردند همیشه متحد هستند و برای پیروزی اسلام می‌جنگند این بار نیز لباس رزم بر تن کرده و در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند. با شروع جنگ تحمیلی بسیاری از نوجوانان و جوانان درس و دانشگاه را رها کرده و به میدان نبرد رفتند. زنان و مردان برای ادای دین خود و دفاع از کشور به سمت مرزها حرکت کردند.

در سال‌های جنگ با ورود رزمندگان اعم از بسیجی، ارتشی، سپاهی، جهادی و ... به جبهه‌های نبرد عملیات‌های مختلفی برای آزادسازی شهرها و مناطق و شکست محاصره‌ها انجام شد. برای هر عملیات باید نیروهای زیادی آماده می‌شدند و تهجهیزات زیادی پای کار می‌آمدند. روایت لحظات هر یک از رزمندگانی که شوق شهادت داشتند، قبل از عملیات خواندنی و دیدنی است.

تا شروع عملیات ساعاتی باقی مانده بود و هر کس به نوعی خود را آماده می‌کرد. یک نفر در حال ساختن سنگر بود تا جان پناهی برای خود و رزمندگان بسازد، یک عده در حال مناجات با خدا و عده دیگری نیز در حال ساخت پل و فراهم کردن آذوقه و مهمات بودند. خبرنگاران و عکاسان هم برای ثبت این رشادت بزرگ خود را به پشت سنگرها می‌رساندند و در آخر با نوشتن وصیت‌نامه ایمان خود را برای رسیدن به راه خدا استوارتر می‌کردند.

همینطور که به ساعات شروع عملیات نزدیک تر می‌شدند تکاپوی رزمندگان بیشتر شده و از یکدیگر حلالیت می‌طلبیدند؛ پس از وداع نیز از زیر قرآن رد شده و آماده نبرد با دشمن شدند. اینگونه بود که شجاعت و ازخودگذشتی این دلیرمردان تا ابد بر جریده تاریخ ثبت خواهد شد.

تصاویر زیر تکاپوی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ساعاتی قبل از شروع عملیات نشان می‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: