کد خبر: ۵۱۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
زندگینامه +وصیت نامه شهید صفدرعلی پور حقیقی
    شهید صفدر علی پور حقیقی در سال 1326 در خانواده اي کم بضاعت از عشاير «ايل خمسه» از «طايفه ي باصري» و «تيره ي جوچين»  سعادت شهر استان فارس متولد شد. او در دامان پدر و مادري ساده، متدين و زحمت کش بزرگ شد. دوران دبستان را به علت فقر خانوادگي ناقص رها کرد و به کار مشغول شد. اما بعد از مدتي در سال 1342 به ادامه تحصيل پرداخت و به صورت متفرقه دوره ي ابتدايي را به اتمام رسانيد و سپس به دانش سراي عشايري رفت و دوران دانش سرا را با موفقيت به اتمام رسانيد و به عنوان معلم جهت مدارس عشايري انتخاب شد.
      در سال 1350 ازدواج کرد. بعد از پيروزي انقلاب مدت شش ماه، رئيس   آموزش و پرورش عشاير حوزه ي «مرودشت» شد. با شروع جنگ بر خود واجب دانست براي سرکوبي صدام کافر آماده شود. او مي گفت: «ذليل ترين اقوام جهان مردمي هستند که کوچه و خيابان هايشان ميدان تاخت و تاز بيگانگان قرار گيرد.» 
         در 7 اسفند ماه سال 1360با گروهي از دوستانش عازم «پادگان شهيد دستغيب» در شهرستان «کازرون» شد و پس از گذراندن دوران آموزشي به جبهه ي «شوش» اعزام شد و در «عمليات فتح المبين» در17 فرودین ماه سال 1361 در يک حمله ي رو در رو به شهادت رسيد. 
     پيکر پاک  و مطهرش با حضور گسترده مردم در «گلزار شهداي مرودشت» آرام گرفت.


زندگینامه +وصیت نامه شهید صفدرعلی پور حقیقی

فرازي از وصيت نامه ي شهيد: 

   به همسر عزيزم سفارش مي کنم که چون کوه در برابر مصائب، استوار  باشد و فرزندانمان را چنان تربيت کند که پيرو خط امام و پاي بند به ولايت فقيه باشند و به آنان درس تقوا، بردباري و خداپرستي بياموزد.
علمي مفيد است که براي خدا و با ادب و اخلاق همراه باشد و سفارشم به همکاران آموزگار اين است که علم را توأم با تقوي به فرزندان عزيز لشکر امام زمان «عجل ا... تعالي فرجه  الشريف» بياموزند و بدانيد که قلب پاکشان چون آينه است و بايد مواظب بود که اين دل هاي پاک، شکسته نشود.
/224224

زندگینامه +وصیت نامه شهید صفدرعلی پور حقیقی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 3
ramin
|
Iran, Islamic Republic of
|
20:25 - 1394/03/19
0
1
خوبه
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
00:44 - 1394/09/11
0
0
سلام
یاد وخاطره شهید والامقام صفدر علی پور حقیقی بخیرخالصانه وصادقانه به جبهه رفت وجان خود را نثار حق نمود انشااله بتوانیم رهرو او باشیم وهمیشه از او به نیکی یاد کنیم.
وحید علیپورحقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
23:24 - 1394/11/19
0
0
سلام
ممنونم که یادی از پدرم شده است خدا خیرتان دهد
نام:
ایمیل:
* نظر: