کد خبر: ۵۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
بسم الله الرحمن الرحيم 

زندگي نامه شهيد  عباس عطاريان


شهيد عباس عطاريان درسال 1347 در شهرستان استهبان ديده به جهان گشود . ميزان تحصيلات وي دوم دبيرستان در رشته علوم انساني بود و سپس دروس حوزوي را مطالعه مي کرد . وي مجرد بوده و هنگام شهادت ، طلبه حوزه علميه امام صادق (ع)شهرستان استهبان بوده است. 
فعاليت هاي مذهبي وي در خور تحسين بوده و دليل بارز آن که منطبق با شغل طلبگي بوده ، مي باشد . در فعاليت سياسي اين شهيد مي توان شرکت گسترده در راهپيمايي هاي ميليوني ابتداي انقلاب نام برد و همچنين در زمان حضور در جبهه مبلغ بسيار خوبي براي همسنگران خويش بوده است. اين شهيد عزيز به ورزش کشتي و شنا علاقه فراواني داشت که کارتهاي شناسايي موجود در ستاد يادواره بیان گر  اين حقيقت مي باشد . 
وي نسبت به والدين و خانواده همسايگان بستگان ، هنوز پس از گذشت 14 سال که از شهادت وي مي گذرد ،  زبانزد خاص و عام مي باشد فردي صديق و سر به زير بوده که به دين مقدس اسلام و رهبري مقيد و در انجام واجبات مذهبي بنا به گفته   هم دوره هايش از هيچ کوششي فرو گذار نبوده است . معمولاً طلبه ها قبل از هر چيز به نماز شب و تلاوت قرآن و دعا اهميت مي دادند . روزه هاي واجب و مستحبي را به طور اهم انجام مي داده به طوري که وصيت نامه ايشان که وصيت نامه خصوصي وي بوده سفارش خريداري 12 روز روزه که در جبهه به علت مسافرت نگرفته بوده و معادل 3 ماه نماز به چشم مي خورد . 
تحصيلات شهيد شامل ابتدايي در دبستان حافظ و دوره راهنمايي در مدرسه دهخدا و دبيرستان را تا کلاس دوم دبيرستان در دبيرستان انقلاب اسلامي سپري نموده که سپس وارد حوزه علميه و تا لحظه شهادت مشغول فراگيري درس طلبگي بوده است.
وي در 19 تیرماه سال 1365 پس از گذراندن 3 ماه آموزش نظامي در شهرستان فسا راهي جبهه غرب شده که مدت 3 ماه در پست ايست بازرسي مهاباد انجام وظيفه نموده و براي بار دوم نيز که به کردستان اعزام تا اينکه از 1 مهرماه سال 1365 به جبهه جنوب اعزام و در کل 259 روز خدمت در جبهه بوده  است . مسئوليت وي در جبهه تک تير انداز کمک آر پي جي زن و در اواخر دوره غواصي را پشت سر گذاشته و رفتار و اخلاق وي در جبهه بسيار صادقانه و صميمي بوده است . شهادت وي در  نيمه هاي شب 4 دیماه سال 1365 که مسئوليت غواصي در گردان فجر لشکر المهدي عهده دار بوده پس از گذشتن از اروند رود در همان تاريخ در جزيره ام الرصاص به اتفاق 31 تن ديگر از همرزماش مفقودالاثر گرديده که در 16 بهمن ماه سال 1375 پس از گذشت ده سال پاره هايي از استخوانش به اين شهرستان عدوت داده شد و در جوار ديگر شهداي گلگون کفن شهرمان در قطعه يک به خاک سپرده شد .
 طبق اظهارات برادر عزيز سرهنگ پاسدار خوشقدم قبل از شروع عمليات در کنار اروند رود مشغول تلاوت قرآن بود . طبق دست خط موجود که در دفتر برادر خوشقدم نوشته ،  اين جمله به چشم مي خورد از من خواستند چيزي بنويسم اما هر چه فکر مي کنم نمي دانم چه بنويسم  ، فقط به اين جمله اکتفا مي کنم "اللهم الرزقنا توفيق الشهادة في سبيلک ".
برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: