کد خبر: ۵۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
خانواده شهید علی خالقی برای زیارت مزار فرزندشان در استان اردبیل حضور یافتند.
به گزارش ایسنا،ذکی‌الله خوشبخت نماینده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در استان اردبیل در آئین استقبال از خانواده شهید علی خالقی در فرودگاه اردبیل با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه سال 1391،این شهید همراه با 10 شهید گمنام وارد همین فرودگاه شدند، افزود: این شهدا با ورود به استان اردبیل، باعث افتخارآفرینی برای مردم استان شدند.

وی یادآور شد: استان اردبیل 3400 شهید دارد و تاکنون 54 شهید گمنام در این استان اردبیل دفن شده‌اند و همچنان آماده میزبانی شهدای گمنام هستیم.

غلام‌عباس خالقی پدر شهید علی خالقی نیز ضمن تقدیر از مردم استان اردبیل،بخصوص شهرستان مشکین شهر،نابودی دشمنان اسلام و ایران را آرزومند شد.

مادر شهید خالقی نیز با بیان اینکه با ورود به استان اردبیل عطر و بوی فرزند شهیدم را حس کردم، افزود: آمریکا و دشمنان ایران بدانند ایران و جوانان ایران اسلامی هیچگاه تسلیم زورگویی‌های آنان نشده و نخواهند شد.

پیکر پاک شهید علی خالقی اخیرا پس از گذشت ٢٧ سال از شهادت، با انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

علی خالقی فرزند غلام عباس،متولد سال٤٩ و اعزامی از استان کرمان است که در سال ٦٧ مفقودالاثر اعلام شد.

پیکر شهید علی خالقی پس از تفحص، همزمان با ایام فاطمیه در مشکین شهر استان اردبیل به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده بود.

آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در دیدار با خانواده شهید علی خالقی با بیان اینکه خون شهدا نزد خداوند جایگاه والایی دارد، افزود:طبق روایات خون شهید را نباید از خود شهید جدا کرد چرا که شهید با خون خود وارد محشر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه شهدا، علما و پیامبران سه گروه هستند که خدا وعده شفاعت داده است، خاطرنشان کرد : شهدا منشأ بسیاری از خیرات هستند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: طبق روایات هر جایی که خون شهدا ریخته می‌شود، مسجد است؛ چرا که این خون با خدا معامله شده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شهدا منشأ بسیاری از خیرات در جامعه هستند،افزود: مشکین شهر منطقه عالم خیزی است و شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله آیت‌الله مشکینی را در خود پرورده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به نامه اوباما به مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه ایران باید در مدیریت جهانی سهیم باشد، گفت: این ادعای آمریکا، ثمره خون شهداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه شهید مقام معنوی برای پدر و مادرش است، افزود: شهدا با ما زندگی می‌کنند و اشرافیت کامل بر زندگی و اعمال و رفتار ما دارند.

آیت‌الله عاملی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: کسانی که در خلعت شهادت هستند، از این خلعت محروم نشوند.

در ادامه، ذکی الله خوشبخت نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان اردبیل با بیان اینکه شهید علی خالقی اردیبهشت سال 1391 همراه با 9 شهید گمنام وارد استان اردبیل شد، افزود:پیکرهای پنج شهید از این تعداد در شهرستان مشکین‌شهر آرام گرفته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: