کد خبر: ۵۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: برای حفظ حرمت خون شهدا باید هم‌دل شده و با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شامگاه دیروزدر یادواره شهدای روستای خیارج از توابع شهرستان بوئین‌زهرا با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امسال را به نام «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری کردند، اظهار داشت: شعار سال جاری رمز پیروزی ملت ماست و ما می‌توانیم با اتحاد و وحدت، یک‌بار دیگر در برابر زورگویی‌های دشمنان در تحریم‌های اقتصادی به پیروزی برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز با توجه به وضعیت کشورهای همسایه، آسایش و امنیت در کشور حاکم است، افزود: این امنیت را مدیون فداکاری ایثارگران و رهبری امام خمینی (ره) هستیم و باید دین‌مان را نسبت به آنان ادا کنیم و برای حفظ حرمت خون شهدا باید هم‌دل شده و با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از شهداست، افزود: ما مدیون رشادت‌های شهدا و جانبازان در طول انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس هستیم و باید ضمن قدردانی از آنان با سر زدن به آن‌ها، جویای حالشان باشیم.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: آحاد جامعه باید این مسئولان را الگوی خود قرار بدهند و با این خانواده‌ها دیدار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه ۱۴ خردادماه سال ۴۲ مأموران ساواک امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به زندان در تهران بردند، گفت: فردای آن روز در ۱۵ خرداد، مردم شهرهای مختلف کشور ازجمله قم، ورامین و تهران به خیابان‌ها ریختند و شعار یا مرگ یا خمینی را سر دادند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ملت ما در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با انجام تظاهرات، برپایی انقلاب اسلامی را کلید زدند، به‌طوری‌که امام خمینی (ره) این روز را یوم‌الله نامیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بعد از ۱۵ خرداد، روز قیام خونین مردم قم، رژیم ستم‌شاهی با تبعید امام راحل، کشتارها و جنایت‌های متعددی انجام داد تا اینکه مردم انقلابی ایران با مبارزه علیه اقدامات این رژیم در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه ملت ما در ۲۲ بهمن و در طول ۸ سال دفاع مقدس در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادند تا توانستند سرزمین‌شان را از چنگال دشمنان نجات بدهند، افزود: رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) ازجمله مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی مردم ایران در برابر این رژیم و دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که امام راحل در نجف تبعید بود، کشتار ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان شهدای تهران رخ داد، گفت: این امام بزرگوار از نجف بیانیه‌ای دادند مبنی بر اینکه ای‌کاش خمینی با شما بود و با شما شهید می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام خمینی (ره) واقعاً یک رهبر نمونه بودند و مردم را پیامبرگونه هدایت کردند. ایشان شجاع، بصیر و آگاه به مسائل سیاسی بودند و رهبری این ملت را به دوش کشیدند به‌طوری‌که یک‌خانه ۷۰ متری این امام بزرگوار در جماران مرکز خبر در دنیا شده بود.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هنوز برای جامعه ما ناشناخته است، گفت: ایشان یک مرد استثنایی بود و در دوران انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس طوری با مردم و رزمندگان سخن می‌گفت که آن‌ها برای مبارزه با دشمنان جان دوباره‌ای می‌گرفتند.

وی افزود: نقش رهبری برای مردم جامعه ما همیشه در زمان امام راحل محرز بود و اکنون‌که ۲۶ سال از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد، ایشان نیز انقلاب اسلامی را به نحو مطلوبی هدایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نقش مردم را دومین عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: اقشار مختلف جامعه ازجمله پدران و مادران شهدا در برپایی این انقلاب نقش‌آفرین بودند و با پشتیبانی در پشت و داخل جبهه نقش بسزایی در پیروزی جنگ تحمیلی علیه دشمن داشتند.

وی با بیان اینکه در کشورمان ۸۴ خانواده ۵ شهیدی، ۶۴ خانواده ۴ شهیدی و ۳۰۰۰ خانواده ۳ شهیدی داریم، افزود: این آمار بیانگر این است که خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از انقلاب اسلامی پشتیبانی بی‌نظیری کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ ایثارگر داریم که قطع نخاع هستند، گفت: ما هر کاری کنیم، نمی‌توانیم فداکاری‌های آنان را جبران کنیم؛ زیرا با هیچ‌چیز نمی‌توان سختی‌ها و درد و رنجی که آن‌ها از این جانبازی تحمل کردند را جبران کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی اعتقاد و عقیده مردم را سومین عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: رزمندگان با ایمان، اخلاص و عشق به اهل‌بیت (ع) به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند تا بتوانند با شکست دادن دشمنان، از ارزش‌های اسلامی محافظت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: