کد خبر: ۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
عملیات کردیم برای اینکه بعد از این در دنیا رسم نباشد که کسی بیاید و هر موقع دلش خواست به کشوری تجاوز کند و هر موقع هم که دوست داشت به طرف قربانی بگوید که من دیگر با شما کاری ندارم و شما هم لطفا دیگر با من کاری نداشته باشید.
مرحله طرح‌ریزی عملیات رمضان (طرح عملیاتی کربلا 4) در 20 تیر ماه1361 به پایان رسید. یگان‌های تابعه قرارگاه مرکزی کربلا شامل یگان‌های سپاهی و ارتشی جمعا به استعداد 9 لشکر و یک تیپ مستقل آماده برای ادامه پیکار با نیروهای متجاوز سپاه سوم نیروی زمینی ارتش عراق و عقب‌راندن آنان از حوالی خط مرز تا کرانه‌ای شرقی شط‌ العرب گردید.
آنچه خواهید خواند سخنان قائم‌مقام وقت تیپ 27 محمد رسول‌الله در تابستان 61 پیرامون تبیین هدف کلی عملیات رمضان برای رزمندگان اسلام است.
سردار شهید رضا چراغی، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص)، در تصویر سردار جاویدان اثر تقی رستگار مقدم نیز دیده می شود
سردار شهید رضا چراغی در این باره گفته است: «هدف کلی عملیات رمضان که برای ما کاملا مشخص است هدف ما از این عملیات گرفتن حق‌مان از متجاوز است و اینکه بعد از این در دنیا رسم این طور نباشد که کسی بیاید و هر موقع دلش خواست به کشوری تجاوز کند و هر موقع هم که دوست داشت به طرف قربانی بگوید که من دیگر با شما کاری ندارم و شما هم لطفا دیگر با من کاری نداشته باشید.
هدف عملیات ما مجازات متجاوز و آزادی مردم مسلمان و زیر ستم کشور عراق از سلطه یک حاکمیت جبار است.»

منبع:سایت فاتحان
نام:
ایمیل:
* نظر: