کد خبر: ۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

شهيد سيد غلام حسين هاشمي فرزند سيد يوسف در تاريخ 29آذرماه سال 1342 در محله اصلاح نژاد ( شيراز) در خانواده اي مذهبي بدنيا آمد. پدرش اهل شيراز مي باشد و بازنشسته ( کارمند) بانک ملي بودند و در سال 1387 فوت نمودند مادرشان هم اهل شيراز و داراي مدرک سيکل و خانه دار مي باشند.

شهيد داراي يک برادر مي باشد که خودش پسر و فرزند دوم خانواده مي باشد. شهيد دوره ابتدايي را در مدرسه وکيل واقع در ابيوردي تحصيل مي کرد و دوره راهنمايي را نيز در همان محل تحصيل مي کرد و سرانجام براي ادامه تحصيل وارد دبيرستان کاظم ذوالانوار شد و در سال 1348 در رشته اقتصاد اجتماعي ديپلم گرفت و ازهمان جواني وارد مسجد محل شد و کارهاي فرهنگي و ... را در مسجد محل انجام مي داد. و از جمله شبها به پاسباني و گشت زني مي پرداخت.

شهيد فردي فعال بود و از هر نوع تلاشي جهت کمک به مردم و هموطنانش دريغ نمي کرد و سرانجام در تاريخ 23بهمن ماه سال 1361 جهت انجام دوره سربازي به سيرجان( نيروي دريايي ارتش ) رفتند و بعد از ديدن دوره آموزشي به بوشهر ( نيروي دريايي) جزيره مينو منتقل شدند و حدود 6 ماه انجام خدمت مي کردند و سرانجام در تاريخ 23مردادماه سال 1363 دوره سربازي ايشان به پايان رسيد و از تاريخ 23مردادماه سال 1363 تا 23بهمن ماه سال 1363 دوره تکميلي ارتش را ديدند و حدود سه ماه دوره آموزشي غواصي را در اهواز ديد و در کل شهيد 12 ماه در جبهه بود و بار آخر در منطقه شلمچه در تاريخ 4دی ماه سال 1365 به علت اصابت ترکش به درجه شهادت رسيدند.

شهيد فردي بودند مهربان، خانواده دوست واهل خدا و دين و مذهب و به کشور و ميهنشان بسيار علاقه مند و هميشه هم در دوره انقلاب و هم در دوران جنگ فعال بودند.


برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.



/224224


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: