کد خبر: ۵۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
خرداد ماه سال ۱۳۳۷ بود که «محمد مهدی خادم الشریعه» در شهرستان سرخس چشم به جهان گشود.
 
پدرش به دلیل علاقه فراوانی که به ساحت مقدس امام رضا (ع) داشت، به همراه خانواده به شهر مشهد عزیمت کرد و از آن پس محمد مهدی همسایه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شد.
محمد مهدی خادم الشریعه


دوران تحصیل را با موفقیت به پایان رساند و آغاز جوانی اش با قیام و مبارزه مردم علیه رژیم ستمشاهی همزمان شد. ساواک بارها برای دستگیری مهدی نقشه کشید اما هر بار با زیرکی او مواجه شد و در اجرای نقشه هایش ناکام ماند.

محمد مهدی خادم الشریعه

پس از پیروزی انقلاب، نظم و مدیریت تشکیلاتی اش باعث شد تا مسئولیت دفتر فرماندهی سپاه پاسداران خراسان را به او واگذار کنند. پس از آن، دوره فشرده خلبانی را در تهران طی کرد و راهی جبهه های جنوب شد. در آن جا نیروهای خراسانی را در تیپ ۲۱ امام رضا(ع) سازماندهی کرد و به عنوان اولین فرمانده، مسئولیت رهبری این تیپ را به عهده گرفت.

محمد مهدی خادم الشریعه

حماسه آفرینی های محمد مهدی و یارانش در چزابه چنان بود که روح خدا در وصفشان فرمود: «کار رزمندگان ما در چزابه درحد اعجاز بود.» و این اعجاز به حول و قوه الهی از بازوان رزمندگان به ویژه بچه های تیپ ۲۱ امام رضا(ع) به فرماندهی این سردار شهید نمایان شد».
محمد مهدی سی و یکم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به دست باغبان هستی گلچین شد و به یاران کربلایی اش پیوست. پیکر مطهرش همسایه حرم با صفای امام رضا(ع) شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: