کد خبر: ۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

شهيد قنبر علي ملک پور در تاريخ 5اسفند ماه سال 1345 در جنوب شيراز در يک خانواده مذهبي چشم به جهان گشود. دوران ابتدايي را در مدرسه کوشک ميدان گذراند وي علاقه زياد به مسائل مذهبي داشت و هميشه به همراه پدر و پدر بزرگش به مسجد مي رفت وي هوش خارق العاده اي در مسائل فني داشت.

دوران راهنمايي را در مدرسه راهنمايي شيخ علي چوپان گذراند و در همان سنين نوجواني همواره با وضو بود و نماز شب مي خواند هر چند در دوران انقلاب حدود يازده سال بيشتر نداشت همراه برادر خود شهيد جليل ملک پور در راهپيمايي ها شرکت مي کرد از جمله در روز حمله ساواک به زندان عادل آباد حضور داشت.

در دوران نوجواني به آموزش شنا رفت و شناگر ماهري بود به تير اندازي نيز علاقه زيادي داشت . دوران متوسطه را در دبيرستان سيد جمال الدين اسد آبادي گذراند سال او ل دبيرستان به دليل عشق به انقلاب و امام خميني درس را رها کرد و در جبهه ها حق عليه باطل شرکت کرد و در عملياتهاي مختلف از جمله عمليات بدر به عنوان نيروي رزمي و عمليات در گيلان غرب به عنوان تخريب چي حضور داشت از سال 1363 به واحد اطلاعات لشکر 19 فجر رفت و به شناسايي خطوط دشمن مي رفت به عنوان غواص در شناسايي عمليات والفجر 8 حضور داشت تا در نهايت در تاريخ 29اسفند ماه سال 1364 در محور فاو - ام القصر در خاک عراق به درجه رفيع شهادت نائل آمد .

روحش شاد و راهش مستدام باد.



/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: