کد خبر: ۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
فرزند شهید میری ورکی با اشاره به زمانی که پیکر پدر را در معراج دیده است، گفت: به شدت شوکه شده بودم، ولی برای اولین بار وجود پدر را در قلبم احساس کردم و تازه فهمیدم که من هم پدر دارم.
سید جواد میری ورکی فرزند شهید سید جلیل از شهدای خط شکن تازه تفحص شده است که در گفت و گویی گفت: من 2 ساله و خواهرم 2 روزه بود که پدرمان به شهادت رسید و همیشه جای خالی و کمبود پدر را احساس می کردیم و به دنبال او بودیم.

وی گفت: اطرافیان همیشه از ویژگی های پدر برایمان تعریف می کردند و مادر نیز از پاکی، مهربانی و بزرگی پدر برایمان می گفت ولی زمانی که بچه بودم خیلی این حرف ها را درک نمی کردم ولی حالا که پدرم برگشته تمام صحبت های مادرم را متوجه شده و درک می کنم.

میری درباره انتخاب اسم خود و خواهرش، یادآور شد: اسم من را دایی بزرگم انتخاب کرد ولی پدرم برای نام گذاری خواهرم، در وصیت نامه خود ذکر کرده بود که اگر بچه، پسر، اسم او را سید محمد مهدی و اگر دختر بود اسم او را زهرا بگذارید.

وی با گلایه از کسانی که یکی از وصیت های خصوصی پدرش را بدون اجازه، منتشر کردند، گفت: در این وصیت نامه پدرم گفته بود که به کسی مقروض است و آن را پرداخت کنید. در وصیت دیگرش هم ما را سفارش کرده بودند که امام را فراموش نکنیم.

فرزند شهید میری با اشاره به این که چگونه متوجه پیدا شدن پیکر پدرشان شدند، خاطرنشان کرد: از ستاد معراج با خواهرم تماس گرفته و شماره من را خواسته بودند. بعد از اطلاع از این موضوع به دلیل مظلومیت شدید پدرم هنگام شهادت، به شدت حالم دگرگون شد.

میری افزود: چون پدرم جثه قوی داشت به عنوان تیربارچی خط شکن در عملیات کربلای 4 حضور داشت.

وی درباره زمانی که به معراج رفتند و با پیکر پدر روبرو شدند، گفت: به شدت شوکه شده بودم ولی برای اولین بار وجود پدر را در قلبم احساس کردم و تازه فهمیدم که من هم پدر دارم.

فرزند شهید میری ادامه داد: زمانی که پدر بعد از آن تشییع با شکوه، خاکسپاری شد، متوجه شدم که پدرم را از دست داده ام.

میری گفت: از روزی که پیکر پدر برگشته، زندگی ما متحول شده و انشاالله که بتوانم راهش را ادامه دهم.

لازم به یادآوری است که چندی پیش پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند.

شهید میری به عنوان خط شکن کربلای ۴ در این عملیات به شهادت رسید و بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شد که در ایام لیالی قدر در کرج تشییع و به خاک سپرده شد.


برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.

منبع:دفاع پرس

مطالب مرتبط
برچسب ها: شهدای غواص ، فرزند
نام:
ایمیل:
* نظر: