کد خبر: ۶۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
قبل از انقلاب هم حکم اعدامش امد و اگر پیروزی انقلاب نبود به جرم همکاری با انقلابیون باید جلو جوخه اعدام می ایستاد
قلم را در دستش چرخواند. باید همسرش را اماده می کرد برای رفتنش. اصلا همان روز که فرم پذیرش در ارتش را امضا می کرد, می دانست این راه ممکن است او را به چنین جایی برساند.
همین چند روز پیش بود که هواپیماهای عراقی روی سرش امدند و چند موشک و راکت به سمتش شلیک کردند. فقط توانست بگوید یا حسین, خودت کمک کن.
چند نفر شهید شدند, چند نفر مجروح, زنده ماندنش در ان بمباران کار خدا بود, چیزی شبیه معجزه.
همان قبل از انقلاب هم حکم اعدامش امد و اگر پیروزی انقلاب نبود به جرم همکاری با انقلابیون باید جلو جوخه اعدام می ایستاد و اشهدش را می خواند, اما از راه حق دست نکشید...
همان روزی که حکومت نظامی بود و عکس امام را جلو تانکش چسباند و از پادگان بیرون زد و در جلو تظاهرات کنندگان شروع به رژه کرد, قید جانش را زده بود.
قلم را چرخواند و در ادامه نوشت:
زر جان از کجاي جنگ برايت بگويم که روزی ده بار خدا جان مرا نجات ميد هد ... 
زري جان هيچ ناراحت نباش تا وقتي که خدا بخواهد جان من انشاءالله سلامت مي باشد, در غير اين صورت باز هم ناراحت نباش چون مصلحت خدا اين بوده است. اين حرف را از جان دل مي گويم و تو هيچ ناراحت نباش...
وقت نبود, سریع تکلیف مال و اموال و فرزندانش را هم مشخص کرد, اما هنوز حرف دلش را ننوشته بود. کمی فکر کرد و خندید و نوشت:

توجه ، توجه، توجه

 زري جان تا اين نامه بدست تو رسيد فوراً يک گوسفند به اسم ابوالفضل (ع) بخريد و اگر آمدم در سر راه من سر ببريد و اگر هم جسدم آمد روز يکم و دوم و سوم من که بايد عروسي دوم من شود استفاده نمايند و بدهيد به ملت و شادي کنيد. خدا همه شما را حفظ کند.
زري جان به اميد ديدار در غير اين صورت خداحافظ شاد، شاد، شاد باشيد. در ضمن به گوسفند محبت کن تا روزي که آمدم، مواظب بچه ها باش. ...

بار سنگینی از دوشش برداشته شده بود, خندید و نامه را بست...



شهید محمد تقی دریامی متولد 10 تیرماه سال 1334 در شیراز متولد شد.سرانجام در عملیات فتح المبین در 7فروردین ماه سال 1361 به شهادت رسید.


منبع:خاطرات کوتاه کوتاه از شهدای استان فارس


نام:
ایمیل:
* نظر: