کد خبر: ۶۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

سردار شهيد محمود احمدي شقايقي ديگر از بوستان سرخ شهادت در سال 1324 در فراشبند و در خانواده اي منور و به نور ايمان متولد يافت . از اوان کودکي قدم در راه علم و معرفت و در مکتب خانه عشق کلام نوراني نور را تلاوت کرد و روح متعالي خويش را در اين زلال سبز تطهير ساخت . وي دروان ابتدايي و راهنمايي را در فراشبند پشت سر گذاشت .و سپس راهي کازرون گرديد و دوره متوسطه را نيز با دريافت مدرک ديپلم به پايان رساند . سال ها ي پر از التهابي خون و قيام با آخرين روزهاي تحصيل وي همراه بود و او در حالي که دلي مالامال از عشق و شور و ايمان داشت با مشت هاي گره کرده و فريادهاي کوبنده به امواج خروشان قيام پيوست و استقلاي و آزادي و جمهوري اسلامي را فرياد کرد .

زبان شهيد گوياي انقلاب بود و او در هر موقعيتي که ايجاب مي کرد وبا کلام کوبنده و دلنشين خود به روشنگري امت اسلامي و افشاي ماهيت پليد رژيم مي پرداخت .

وي در مهر ماه 1359 و همزمان با آغاز جنگ تحميلي در هيات اولين گروه اعزامي راهي جبهه هاي حق عليه باطل گرديد و تا واپسين روزهاي سال 1362 به طور مداوم در جبهه حضور يافت . هر چند مجروحيت شديد وي در عمليان فتح المبين به بستري شدن او انجاميد و او به مدت شش ماه از حضور مجدد در جبهه باز ماند .

وي هم چنين در عملياتي ديگري که از جمله محرم و والفجر 1 شرکت کرد و به عنوان گروهان به مصاف دشمن بعثي رفت . شب هاي مغموم جبهه خلوتگاه عاشق دلسوخته اي بود که در آن حزن معصوم و در راز و نيازهاي بي تکلف خود شوق ديدار دوست را در نور افشان اشک مويه کردند . شهيد احمدي انس و الفتي خاص به نماز شب و همواره ديگران را به انجام نوافل و برگزاري ادعيه خصوصا دعاي کميل توصيه مي کرد .

اين زاهد شب هاي نياز و اين مريد مخلص پير فرزانه انقلاب را مراد خويش ساختن و در بزرگداشت او در قمستي از وصيت نامه خود مي نويسد : دست از اين ماه تابان برنداريد وکه روزنه اميد مستضعفان جهان وايران است .پيرو خط امام که همان خط حزب الله است باشيد .

منطقه جفير پس از بمباران هوايي دشمن در سوم اسفندماه 1362 شقايق زار خون شهيد محمود احمدي و تعدادي از شقايق پيشگان مکتب ولايت بود .

با مرگ او سرو قامتي ديگر برخاک تفتيده جنوب فرو افتاد و سرداري از بلنداي دار عشق انالحق گويان به مردان سرانجام پيوست روحش شاد و يادش گرامي باد .


/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: