کد خبر: ۶۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع‌مقدس استان قم گفت:شهدای روحانی انقلاب و دفاع مقدس،رسالت الهی خویش را در هدایتگری جامعه با خون خود و شهادت در راه خدا تکمیل و تثبیت کردند.
احمد حسینی در دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد شیخ‌شعاعی تنها روحانی احراز هویت شده از 175 شهید غواص اظهار کرد:شهدای احراز هویت شده از جمله شهید شیخ‌شعاعی دو بار حال و هوای معنوی و روحانی به جامعه و خانواده خود می‌بخشد که بار اول آن موقع رسیدن خبر شهادت و بار دوم نیز هنگام احراز هویت و تشییع پیکر پاک آنان است که در این زمان در فضای جنگ نرم دشمن و هجمه‌های سنگین علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی، هدایتگر جامعه شده و زنگارهای غفلت را از دل‌ها زدودند.

وی افزود:شهدای روحانی با شهادت خود، آنچه را که در مقصد غایی پیام آنان در روی منابر بود، خالصانه و عملا با شهادت خویش به مخاطبان آموختند و با رسیدن به فوز عظمای شهادت،رسالت خویش را تکمیل و تثبیت کردند.

حسینی همزمانی تشییع پیکر شهید شیخ‌شعاعی با شهدای مدافع حرم را بیانگر این موضوع دانست که شهدای دفاع‌مقدس با شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) در یک هدف احیاء و حفظ مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و شعائر اسلامی و مقابله با استکبار جهانی مشترک هستند.

وی در پایان پیگیری مقدمات انجام آزمایش «دی ان ای» از خانواده تا احراز هویت شهید را افتخار بزرگی برای مجموعه اداره کل حفظ آثار قم برشمرد و اظهار امیدواری کرد:وجود و حضور پیکر این شهید در مراسم استقبال و تجلیل در قم و سپس خاکسپاری در کرمان،همچنان که انتظار می‌رود،منشاء آثار و برکات فراوانی برای مردم این دو شهر باشد.

در این دیدار که مادر و برادران شهید،بانو عامری همسر و دختران و تعدادی دیگر از بستگان شهید حضور داشتند،توضیحاتی در ارتباط با آثار شهید و نمایشگاه کوچکی که از آلبوم تصاویر و آثار تفحص شده شهید در منزل برپا شده بود، ارائه شد.

نام روحانی بسیجی حجت‌الاسلام محمد شیخ شعاعی پنجم دی‌ماه سال 65 در قالب گردان 415 ویژه تبلیغات سپاه ثارالله کرمان و در مرحله اول عملیات کربلای 4 در ام‌الرصاص نامش در زمره روحانیون و غواصان شهید دوران دفاع مقدس ثبت شد.

پیکر مطهر این شهید پس از 29 سال گمنامی احراز هویت شد.شهید شعاعی به عنوان تنها روحانی شهید احراز هویت شده از گروه غواصان و خط شکنان شهید است.

منبع:فاتحان
نام:
ایمیل:
* نظر: