کد خبر: ۶۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

شهيد اسکنــدر رضائـي يکي از شهداي گرانقدر جمهوري اسلامي ايران در طي هشت سال دفاع مقدس است . شهيد اسکندر رضايي در تاريخ 4آبان ماه سال 1336در يک خانواده متدين و متعهد به اصول و موازين اسلامي ديده به جهان گشود . وي فرزند چهارم خانواده بود . پدر نامبرده ، هدايت رضايي پس از پشت سر نهادن دوران طفوليت ، تحصيل علم را آغاز کرد و وارد دبستان مکتبي واقع در قصرالدشت شيراز شد و بعد از آن تحصيلات راهنمايي را به اتمام رساند و سپس ترک تحصيل کرد . چندين سال به کار آزاد پرداخت پس از معافيت از خدمت سربازي ، در اداره برق مشغول به کار شد .

با شروع اعتراضات مردمي عليه رژيم منفـور پهلوي او نيز همواره در اجتماعات و تظاهـرات هاي مردمــي عليه رژيـم پهـلوي شرکت مي کرد و در سخنـراني هايـي که در مساجد بـرگـزار مي شد حضور مي يافت . با پيــروزي انقلاب اسلامـي به عضويـت بسيـج سپاه پاسداران درآمد و از زمان شـروع جنگ تحميلي تا زمان شهادتش به مدت 7 سال در جبهــه هاي نـبرد حـق عليـه باطل حضـور داشــت.

در جريان فتح خرمشهر نيز شــرکت داشت . وي در تاريخ 9تیرماه سال 1364 ازدواج کـرد که البته 9 ماه پس از ازدواج در منطقـه فاو در عمليات والفجـر 8 در تاريــخ 10خردادماه سال 1365 شربت شهادت نوشيد و به ديــدار حق شتافت .

پيکر پاکش در قطعه شهداي دارالــرحمـه شيـراز به خاک سپـرده شد . روحش شاد و يادش گرامي باد .


/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: