کد خبر: ۶۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
شهید کیانپور که فردی توانمند و ورزیده بود، در اکثر شناسایی‌ها تا عمق خاک عراق نفوذ می‌کرد. چندین بار نیز هنگام شناسایی منطقه، خود را به کربلا می‌رساند و قبر امام حسین(ع) را زیارت می‌کرد...
غلامرضا کیان‌پور در سال 1360، پس از پایان خدمت سربازی، مدتی به عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور یافت. پس از آن به عضویت رسمی سپاه پاسداران کرج درآمد و دوباره راهی جبهه‌های جنوب شد.

او در بیشتر عملیات‌ها با شهامت و ایثار شرکت کرد و توانمندی و استعداد خود را به نمایش گذاشت. در یکی از عملیّاتها از ناحیه پا مجروح شده و مدت دو ماه بستری شد.

او به دلیل برخورداری از شمّ اطلاعاتی، در حفاظت اطلاعات لشکر به فعالیت می‌پرداخت و در بیشتر شناسایی‌ها تا عمق مواضع دشمن نفوذ می کرد.

او در عملیّات بیت المقدس وارد عمل شد و پس از پایان عملیات، همراه جمعی از نیروها، عازم سوریه و لبنان شده، مدت چهار ماه در آنجا به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخت. پس از بازگشت از لبنان ، دوباره در جبهه‌ها به فعالیتهای شناسایی اقدام کرد.

او در عملیات والفجر 2 نیز شرکت کرد و از ناحیه شکم و سر مجروح شد. پس از مدتی استراحت، دوباره به جبهه بازگشت.

کیانپور در عملیّات والفجر 8 به عنوان مسئوول معاونت واحد حفاظت ـ اطلاعات خودش به شناسایی دقیق منطقه می پردازد. یکی از همرزمانش، در این باره، از زبان خود کیانپور نقل قول می‌کند که گفت: پیش از شروع عملیّات، با سیف الهی از طرف اروند به طرف عراقی‌ها راه افتادیم. پس از کلی راهپیمایی، به منطقه ام الرصاص رسیدیم. منطقه از انواع سیم خاردار پر بود؛ حلقوی و هشت پر و غیره. با هزار مصیبت از آنها رد شدیم.

 عراقی‌ها هنوز خواب بودند. در تاریکی شب، مشغول بودیم که یکدفعه یکی از عراقی‌ها ما را دید. چند قدم که جلو رفت، فریاد زد ایرانی! ایرانی! سریع پریدیم داخل گل و آب. عراقی‌ها مثل مور و ملخ آنجا ریختند و دنبال ما می گشتند. چند بار "وجعلنا..." خواندم . یکی از آنان از رویم رد شد. فکر کردم که دیگر کارم تمام است. بی‌حرکت ماندم. اوضاع که کمی آرام شد، بلند شدم و به شناسایی ادامه دادم و با کلی اطلاعات به عقب برگشتم: اما برادر سیف‌الهی را اسیر کردند.

کیانپور که فردی توانمند و ورزیده بود، در اکثر شناسایی‌ها تا عمق خاک عراق نفوذ می‌کرد. چندین بار هنگام شناسایی منطقه خود را به کربلا می‌رساند و قبر امام حسین(ع) را زیارت می کند و سرانجام در عملیّات کربلای 5 به زیارت و دیدار امام حسین (ع) و جدّ بزرگوارش می‌شتابد.

شهید کیانپور در عملیّات کربلای 5 در منطقه شلمچه به خیل عاشقان و شهدا پیوست.

مادر شهید در مورد وصیت‌نامه شهید کیانپور گفت:

وصیت ایشان فقط به گرفتن ۳ ماه روزه بود بخاطر اینکه دو ماه از آن را در جبهه و یک ماه هم در سوریه بود، فقط این را سفارش کرده بود.

منبع:ساجد

نام:
ایمیل:
* نظر: