کد خبر: ۶۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
خدمات استان فارس در دفاع مقدس باید به صورت یک دایره المعارف جمع بندی شود
ه گزارش دفاع پرس از شیراز، نخستین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور استاندار فارس، سردار ابراهیمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های  دفاع مقدس استان فارس، فرماندار و شهردار شیراز، فرمانده ارشد ارتش و نیروی انتظامی، چند تن از نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مسئولین استان در استانداری برگزار شد.

سردار خداداد ابراهیمی در این جلسه اظهار داشت: در هر استان یک قرارگاه فرهنگی به ریاست استاندار و اعضای هیئت امنای فرهنگی تشکیل گردیده است.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به نقش رزمندگان فارس در دوران جنگ خاطرنشان کرد: تمام خدمات استان فارس برای دفاع مقدس باید به صورت یک دایره المعارف جمع بندی شود.

در ادامه، دبیر هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس ضمن برشمردن و تشریح کمیته های تخصصی شورای هماهنگی و هیئت امنای مرکز فرهنگی تاکید کرد: تمام این کمیته ها باید فعال شوند. وی گفت: برای این کار یک اساسنامه تشکیل شده که طبق آن مسئولیت ها و ماموریت های بنیاد حفظ آثار در آن مشخص گردیده است.

استاندار فارس و فرمانده قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس نیز با بیان اینکه ارزش ایثار فرزندان این ملت بر کسی پوشیده نیست، گفت: نباید اجازه دهیم دستاوردهای دوران دفاع مقدس فراموش شود.

مهندس افشانی با تاکید بر اینکه شناختن و شناسایی ارزشهای دفاع مقدس باید به عنوان یک دستور کار باشد، اظهار داشت: صدا و سیما باید در اجرای برنامه ها، شرط اثرگذاری مطلوب بر مخاطبان را مدنظر قرار دهد و سختی ها و مرارت های دوران جنگ را به خوبی به تصویر بکشد.

وی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس همه مدیران اجرایی باید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بازدید نمایند.

استاندار فارس با اشاره به نقش همه رزمندگان در دوران جنگ، ابراز داشت: هر رزمنده به اندازه سهم خود و کاری که برای این کشور انجام داده باید معرفی شود؛ در این راه نباید فقط به خاطره فرماندهان جنگ اکتفا نمود بلکه باید از تمام بسیجیان و سربازان گمنام نیز یاد شود.

افشانی ضمن ابراز گلایه از برخی افراد که در جبهه حضور نداشته اند اما مدعی هستند، ابراز داشت: نباید اجازه دهیم که چنین افرادی شهدا، رزمندگان و فرزندان شهدا را به حاشیه برانند، چرا که این عزیزان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: از موازی کاری در برنامه ها نیز باید پرهیز شود و افکار و اندیشه ها به صورت متمرکز در این شورا جمع بندی گردد و بر اساس آن برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

در این جلسه مقرر گردید «پژوهش»، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس مسئول راه اندازی کمیته ها را مشخص نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر: