کد خبر: ۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

شهيد محمد رضا صالحي در سال 1333 در روستاي باغستان از توابع شهرستان سپيدان ديده به جهان گشود. ايشان از همان ابتدا و در بدو تولد تحت تربيت پدرو مادري مذهبي و روستا زاده راه و رسم زندگي رابرپايه ايمان و اخلاق را بدرستي آموخت.

در سالهاي خورد سالي همواره با پدرو برادر بزرگ خود اصول اوليه کشاورزي را آموخت و در سالهاي کودکي نيز علاوه بر کمک به امر کشاورزي کلاسهاي شبانه آن زمان که بيشتر يادگيري قرآن و تلاوت آن و احکام مذهبي بود را هم پشت سر گذاشت و در دوران نوجواني نيز خود به کار کشاورزي مي پرداخت. ايشان با توجه به اينکه در خانواده اي فقير زندگي مي کرد در همان نوجواني به کارگري نيز مي پرداخت و پول آن را به پدر و مادر و خواهران و برادران کوچکش مي داد و در اين راه مصرف مي کرد.

اين شهيد عزيز در تاريخ 15شهریورماه سال 1353 سربازي رفت و در تاريخ 15شهریور ماه سال 1356 خدمت سربازي را به پايان رساند.پس از اتمام سربازي سنت پيامبر را به جاي آورد و با خانواده اي تهي دست و مذهبي و با ايمان که از اقوام ايشان نيز بودند وصلت نمود که حاصل اين وصلت دو دختر و يک پسر مي باشد.وي دوران ابتدائي زندگي مشترک را نيز با توجه به فقر با مشقت مي گذراند و علاوه بر زندگي خودش بار خانواده پدرش را نيز به دوش ميکشيد.در دوران انقلاب ايشان نيز از جمله شعار دهندگان بر ضد نظام سلطنتي بود و همواره در صف اول تظاهرات و مشوق اصلي اطرافيان خود بود و پس از پيروزي انقلاب در آبان ماه 1361 با عنوان بسيجي و داوطلب راهي جبهه شد.

مدت 27 روز را در جبهه ماند و پس چند روزي را مرخصي گرفت وبه ديدار خانواده آمد هنوز دو روز ديگر از مرخصي ايشان باقي بود که به خانواده اش اعلام کرد که فردا راهي جبهه است.وقتي علت را جويا شدند که چرا پيش از وقت مي خواهد برود.ولي به صورت محرمانه به برادرش بزرگش گفته بودکه ظرف چند روز آينده عمليات خواهيم کرد و اين يعني همه زندگي من. اگر دراين عمليات نباشم مثل اينکه اصلا جبهه نبوده ام.

صبح روز بعد حرکت کردند و باشهيد موسي صالحي به طرف جبهه به راه افتادند و دو روز بعد خبر عمليات به گوش همه رسيد و اعلام شد که تپه 175 در منطقه عين خوي به تصرف در آمده ولي ساعت4 صبح فرداي آن روز پاتک دشمن باعث شد تعداد زيادي از رزمنده ها مفقود و يا شهید شدند که ايشان جزءمفقود شدگان بودند و در تاريخ 12تیرماه سال 1376 در روستاي باغستان به خاک سپرده شد.

روح همه شهيدان شاد وراهشان پر رهرو باد.

دست نوشته شهید:


/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: