کد خبر: ۶۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

شهيد محمدرضا بياتي فرزند قاسم در تاريخ 5مرداد ماه سال 1347 در خانواده اي متدين و در روستاي چاه گز از توابع بخش آباده طشك شهرستان ني ريز بدنيا آمد . پس از گذراندن كودكي براي فراگيري علم و دانش وارد دبستان شد و در مدرسه شهيد جلالي چاه گز با نمراتي بسيار خوب دوران ابتدايي را به پايان برد و دوره راهنمايي را نيز در مدرسه راهنمايي شهيد جلالي به اتمام رسانيد . او شاگردي منضبط و مرتب بود و مي كوشيد به همه كمك كند ، بسيار خوش خلق و مهربان بود و به والدين خود احترام زيادي مي گذاشت از آنجايي كه او شاگردي نمونه در درس و اخلاق بود براي ادامه تحصيل در دبيرستان شهيد مطهري شيراز پذيرفته شد و نمرات خوبي را نيز كسب نمود . او يكي از اعضاء فعال انجمن اسلامي دبيرستان بود . دو بار به جبهه اعزام شد و جمعا" چهارماه در جبهه هاي حق عليه باطل جنگيد .

آخرين بار هنگام رفتن به جبهه پيشاني پدر و دست مادرش را بوسيد و به چهار برادرش كه تازه از جبهه برگشته بودند گفت كه اگر من برنگشتم شما جبهه ها را خالي نكنيد و امام را تنها نگذاريد . در سخنش هميشه بر اطاعت از امام تأكيد داشت ، او عاشق اسلام و ولايت بود و اين عشق وجودش را پر كرده بود .

سعادتش اين بود كه در عمليات كربلاي 8 شركت نمايد و در جبهه شلمچه در تاريخ 18فروردین ماه سال 1366 به فيض عظماي شهادت نائل گردد . پيكر پاك و مطهرش در گلزار شهداي چاه گز به خاك سپرده شد .

روحش شاد و نامش جاودان    /224224
نام:
ایمیل:
* نظر: