کد خبر: ۶۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

در يازدهم مرداد ماه سال 1328 در «سعادت شهر» استا ن فارس در خانواده اي تنگدست به دنيا آمد. شش ماهه بود که پدرش را از دست داد. ديري نپائيد که مادرش ازدواج کرد و به سبب محبت هاي وافر ناپدري اش، او را پدر واقعي خود مي دانست اما نه ساله بود که او که به سبب جراحت هاي ناشي از جنگ جهاني دوم بيمار بود، از دست داد. در همان سال ها بود که خانواده اي در «تهران» سرپرستي وي و مادرش را عهده دار شد.

وي تحصيلات متوسطه را در «دبيرستان شاهپور» در «تجريش» به اتمام رسانيد و موفق به أخذ مدرک ديپلم شد.

دوران سربازي را در «شهرستان مرند» به پايان رسانيد و بعد از آن در «بانک سپه شعبه شميران» جذب و مشغول کار شد. اما پس از مدتي به دليل عدم تابعيت از رؤساي خود که از سرسپردگان حکومتي و ساواک بودند و به او تحميل مي کردند که در محل کار «کراوات» بزند اين کار را هم رها کرد.

او که از سن پانزده سالگي فعاليت هاي مذهبي و سياسي خود را عليه حکومت شاه آغاز کرده بود، اعلاميه ها و نوارهاي سخنراني حضرت امام را از «تهران» به «سعادت شهر» مي آورد و از طريق دختر خواهرش و هم کلاسي اش خانم «زرافشان دلاوري» که در سال 1357 در کلاس سوم دبيرستان دخترانه «سعادت شهر» اشتغال به تحصيل داشتند، در ميان دختران دبيرستاني توزيع مي کردند

که پس از به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي در سال 1359 با «خانم دلاوري» ازدواج نمود و ثمره ي اين پيوند خجسته تولد دو فرزند پسر و يک فرزند دختر بود.

ايشان بعـد از استعفا از «بانک سپه» در تعميـرگاه خودرو در«شـرکت صنعتي بهشهر» به کار مشغول گرديد و با تـوجه به نشان دادن لياقت و کارآيي هاي خود به امور اداري آن شرکت رفت.

پس از انقلاب اسلامي، «انجمن اسلامي کارگران» و «صندوق قرض الحسنه ي شرکت صنعتي بهشهر» را تأسيس و به همراه همکاران خود وظيفه ي حفظ و حراست شرکت را در آشوب هاي اوايل انقلاب عهده دار شدند. ايشان هم چنين مسئول ارسال کمک هاي مردمي شرکت به مناطق جنگي هم چون «سردشت»، «انديمشک» و جبهه هاي غرب بودند. با اين حال در غالب نيروهاي بسيج در«لشکر بيست و هفت محمدرسول ا...»، «گردان مقداد»، «گروهان ايثار» ثبت نام کردند و پس از طي کردن آموزش هاي مقدماتي به جبهه هاي جنگ اعزام شد.

ابتدا در «عمليات کربلاي چهار» شرکت و پس از آن در اولين شب «عمليات کربلاي پنج» در «شلمچه» حد فاصل«درياچه ماهي» در در تاريخ 27بهمن ماه سال 1365 از ناحيه ي سر مورد اصابت ترکش خمپاره ي دشمن قرار گرفت و به خيل پر سوختگان مکتب شهادت پيوست و پيکر پاک و مطهرش با حضور سبز مردم در «بهشت زهراي تهران» در «قطعه ي بيست و نه و رديف سي و نه» به خاک سپرده شد.

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: