کد خبر: ۶۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به تشریح بخشی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت.

قاسم حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا توضیح داد: دوران دفاع مقدس موجب شد تا تجربه‌های گران‌سنگی را کسب کنیم. در آن دوران حدود 500 هزار دانش‌آموز در جبهه‌ها حضور یافتند که 36 هزار نفر از آن‌ها در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند و همین حضور موجب این شد تا آن‌ها منشأ اثر باشند.

وی افزود: معمولا عده‌ای معتقدند که دانش‌آموزان یک ظرفیت بالقوه هستند. ما نیز به این اصل اعتقاد داریم اما دانش‌آموزان ایرانی نشان دادند که در دوران دفاع مقدس می‌توانند بالفعل اثرگذار باشند.

رونمایی از کتاب کار دانش‌آموزان پیشگام بسیجی

حبیب‌زاده یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که ما آن را دنبال می‌کنیم این است که نگاه ما به دانش‌آموزان این است که در 22 هزار واحد پیشگام (متوسطه مقطع دوم) فرماندهان بسیج را از دانش‌آموزان انتخاب کنیم. این راهبرد دانش‌آموز محوری موجب کسب مهارت‌های اجتماعی و بصیرتی در دانش‌آموزان خواهد شد. آن‌ها با حضور در جلسات متعدد علاوه بر اینکه از تجربه پیشکسوتان بسیجی برخوردار می‌شوند می‌توانند خودشان یک ایده‌پرداز باشند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند. موضوع مهمی که در این رابطه باید به آن اشاره کنم این است که کتاب کار پیشگامان را تولید کرده‌ایم و در هفته بسیج دانش‌آموزی از آن رونمایی خواهد شد. این کتاب به دانش آموزان یاد می‌دهد که در طول سال چه فعالیت‌های بصیرتی، مهارت، علمی و آموزشی باید انجام بدهند تا از کسب علم عقب نمانند چرا که برای ما درس‌خواندن اولویت است.

بخشی از برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی

وی یادآور شد:‌هر ساله هشتم آبان‌ماه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است.در این روز شهید محمدحسین فهمیده به شهادت رسیده است. برای همین برنامه‌های متعددی را در طول یک هفته به اجرا خواهیم گذاشت که می‌توان به برنامه روز نهم آبان‌ماه اشاره کرد. در این روز که به عنوان «دانش‌آموز بسیجی شهادت و آرمان‌خواهی» نام گرفته است علاوه بر نواختن زنگ شهادت، یادواره سراسری شهدای دانش‌آموزی نیز در استان البرز برگزار خواهد شد. همچنین کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور در نماز جمعه، هم‌اندیشی نخبگان علمی نیز از مهمترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌روند.

شهدای شاخص بسیج دانش‌آموزی

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: شهدای شاخص بسیج دانش‌آموزی در سال جاری در بخش پسران شهید «رضا سلیمانی ابهری» و در بخش دختران نیز «ایران قربانی» هستند. از همین رو برنامه‌هایی که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود با محوریت این دو شهید دانش‌آموز اجرا خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: