کد خبر: ۶۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
شهيد محمد فرهاديان فرد در استان فارس در شهر شيراز در محله خيابان قاآني نو در تاريخ 20 فروردین مه سال 1342 در خانواده اي مذهبي و متوسط چشم به جهان گشود . نام پدر و مادر شهيد صمد و عزت است شغل پدرشان درودگري بوده است شهيد فرزند چهارم خانواده بود .

شهيد تا دوم دبيرستان تحصيلات خود را گذراند . مدرسه ابتدايي و راهنمايي را در علامه اميني و دبيرستان را در دبيرستان حاج قوام و مفتاحي گذراند و به خاطر عشق و علاقه زياد به جبهه و دفاع از کشور مدرسه را رها کرده و عضو بسيج شدند و دوران آموزشي در جهرم بودند و به اهواز اعزام شدند .

شهيد چند مدتي هم محافظ بودند بعد رفتند سپاه در قسمت عمليات اطلاعات و بعد از مدتي هم به فرودگاه در قسمت گمرک خدمت کرد . به مدت 9 ماه شهيد در سال 1359 به جبهه اعزام شدند و به شلمچه رفتند و در جبهه فرمانده بودند و در کربلاي 4 جزء اطلاعات بودند که در جنگ تن به تن به درجه رفيع شهادت رسيدند که در تاريخ 4 دی ماه سال 1365 شهيد شدند و جزء مفقودين بودند و بعد از 3 ماه در تاريخ 18فروردین ماه سال 1366 جنازه ايشان پيدا شد که از روي چپيه ايشان او را شناخته بودند و در 20فروردین ماه سال 1366 در شيراز به خاک سپرده شد .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .      /224224

اسناد ومدارک شهید:



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: