کد خبر: ۶۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

سال 1340در خانواده اي مؤمن و مذهبي در سعادت شهر استان فارس به دنيا آمد. پدرش از بازاريان شريف و مادرش خانه دار بود. دوران کودکي را در دستهاي گرم پدر وآغوش پر مهر مادر سپري کرد.

تحصيلات ابتدايي را در «دبستان وحيد» و راهنمايي را در مدرسه ي «ابوذر» و متوسطه را در «دبيرستان بيست و دوم بهمن» در سعادت شهر با موفقيت پشت سر گذاشت.

هنوز هفده بهار از زندگي اش نگذشته بود که شورش مردم عليه حکومت طاغوت آغاز شده و او نيز با مشت هاي گره کرده در تظاهرات و راهپيمايي ها به جمع ملت غيور پيوست تا اين که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.

با شروع جنگ به خيل سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست. در مهر ماه سال 1361بعد از گذراندن دوره هاي مختلف آموزشي در «پادگان امام حسين» خود را براي دفاع از اسلام و ايران آماده کرد. به دفعات در جبهه هاي جنوب و غرب حضور پيدا کرد و با پذيرفتن مسئوليت هاي مختلف در چندين عمليات شرکت کرد.

او که در سال هاي جنگ عهده دار مسئول پرسنلي «سپاه مهاباد» بود بعد از مدتي به دليل قابليت ها و بروز رشادت هايش به سِمت فرماندهي «گردان جندا...» منصوب شد و چندين ماه در اين پست مقدس با دشمنان انقلاب و منافقين به نبرد و مبارزه پرداخت. ايشان طبق سنت حسنه ي پيامبر اکرم«ص» با يکي از دختران اقوام ازدواج مي کند و ثمره ي آن فرزند پسري بود که در هنگام شهادت پدر يک ساله بود. سرانجام پس از دو سال خدمت شايسته در جبهه هاي غرب کشور در تاريخ 17خرداد ماه سال 1363 به همراه جمعي از هم سنگرانش در کوه هاي «لندي شيخان مهاباد» در کمين دشمن قرار گرفتند و پس از چندين ساعت درگيري به درجه ي رفيع شهادت نائل آمد.

پيـکر پاک و مطهـرش در «گلزار شهداي سعادت شهر» در جوار امـامزاده حسين«ع» آرام گرفت.

برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: