کد خبر: ۶۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
دانش آموز شهیدی که چنین وصیت کرد:
ناراحت نباشيد كه براي من عروسي نگرفتید و مرا در حجله گاه نديديد ، اين را بدانيد كه من داماد شده ام،لباسي كه براي دامادي من در نظر داشتيد كفن است و قبر حجله گاه من است.

شهيد محمد حسين اميري فرزند اسماعيل در تاريخ 20 فروردین ماه سال 1343 در روستاي كوشكك از توابع شهرستان اباده ،در خانواده اي متدين و مذهبي متولد شد و دوران كودكي خود را در دامن مادري مسلمان و عاشق اسلام سپري كرد . شهيد محمد حسين اميري در سن 7 سالگي در دبستان شهاب كوشكك مشغول به تحصيل شد و دوره پنج ساله ابتدائي را با موفقيت پشت سر گذاشت و با توجه به استعداد خوب و علاقه وافر به فراگيري علم ، براي ادامه تحصيل در مدرسه راهنمايي ارشد كوشكك مشغول به تحصيل شد و در حين تحصيل هميشه در برگزاري مراسم مذهبي يكي از افراد فعال روستا بود و با توجه به اينكه عاشق امام حسين (ع) و از صدايي دلنشين برخوردار بود از مداحين اهل بيت بود كه در مراسم عزاداري امام حسين هيئت هاي عزاداري را حال و هواي معنوي مي بخشيد . شهيد اميري دوران راهنمايي را با موفقيت پشت سر گذاشت براي ادامه تحصيل به شهر آباده طشك رفت و در دبيرستان آيت الله طالقاني مشغول به تحصيل شد . در دبيرستان نيز يكي از فعالترين اعضاي انجمن اسلامي دبيرستان بود و هميشه در انجام فرائض و مراسم مذهبي پيش قدم بود . شهيد اميري علاقه بسيار شديدي به امام (ره) داشت و در وصيت نامه خود ذكر كرده بود كه مادرم مبادا براي شهادت من گريه كني و بجاي گريه براي من براي طول عمر امام دعا كن ".

شهيد اميري در حالي كه سال دوم دبيرستان بود به جبهه اعزام شد و در عمليات فتح المبين در جبهه شوش در تاريخ 5فروردین ماه سال 1361 به شهادت رسيد و پيكر مطهرش در گلزار شهداي روستاي كوشكك به خاك سپرده شد

چکیده ای ار وصیت نامه شهید محمد حسین امیری

پدرم ، مادرم ، برادرانم و خواهرانم و تمام قومان و خويشانم ، ناراحت نباشيد كه براي من عروسي نگرفتید و مرا در حجله گاه نديديد ، اين را بدانيد كه من داماد شده ام ، داماد خدا اين تيري كه به من خورد دامادي من است و خوني كه از من جاري شد حناي سر ودست من است و لباسي كه براي دامادي من در نظر داشتيد كفن است و قبر حجله گاه من است ، شما هيچ ناراحت نباشيد ، من به هدفم رسيدم ، چه هدفي از شهادت بهتر و شهيد چه مقامي در آن جهان دارد.

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: