کد خبر: ۷۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: خانم یاشار که یک خانم هندی بود از من سوال کرد شما را به زور به جبهه اورده اند؟ من گفتم خانم شما اول حجابت رو رعایت کن بعد یاد حدیث هایی افتادم که در دوران مدرسه از اول هفته آن ها را حفظ می کردیم و رو به آن خانم هندی گفتم" «ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است».

سردار "حسین شایسته پژوه" همان رزمنده ای است که در دوران اسارتش وقتی خبرنگار زن هندی با او مصاحبه می کند، به آن زن می گوید «ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است» و همچنین در کتاب «آن 23 نفر» خاطراتش بیان شده است، وی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: افتخار می کنم که 60 ماه اسارت دارم. کسانی که جنگ را لمس کردند و دیدند که رزمندگان اسلام چه حماسه های تکرار نشدنی را خلق کردند.

وی ادامه داد: فیلم معروفی که از این بنده حقیر پخش شد مربوط به سن 15 سالگی من در اردوگاه  رمادیه عراق بودیم. صلیب سرخ جهانی که متشکل از 64 کشور دنیا در سویس است. تقریبا ساعت 8 صبح بود که با ماشین های وایس با تعدادی خانم دوربین به دست و بدون حجاب وارد اردوگاه ما شدند.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: ما که 23 نفر بودیم و نام قفس ما قفس اطفال بود درب قفس را بستیم و راه ندادیم این افراد وارد قفس ما شوند چرا که اگر آنها با آن پوشش وارد قفس ما می شدند و فیلمی یا عکسی از ما پخش می شد قطعا تمام ارزش های ما زیر سوال می رفت.

سردار شایسته پژوه افزود: تا ساعت 6 عصر صلیب سرخ و خبرنگاران را راه ندادیم. همه ی کسانی که ازاده هستند منوچهر خان آن دوران را می شناسند کسی بود که امان نامه از صدام گرفته بود و بچه های ما را اذیت می کرد. منوچهر خان درب قفس ما را باز کرد و گفت اگر این افراد وارد قفس شما نشوند خانواده های شما نمی فهمند که شما زنده هستید.

این جانباز دفاع مقدس اذعان داشت: درب قفس را وارد کردیم خانم ها و آقایان وارد قفس شدند اما تصویر برداری نکردند و حدود یک ساعت فقط با بچه ها ی ما صحبت می کردند. و واقعیت آن فیلم کوتاهی که پخش کردند این بود که وقتی وارد قفس شدند تمام قفس را فیلم برداری کردند و به سمت من آمدند و خانم یاشار که یک خانم هندی بود از من سوال کرد شما را به زور به جبهه اورده اند؟ من گفتم خانم شما اول حجابت رو رعایت کن بعد یاد حدیث هایی افتادم که در دوران مدرسه از اول هفته آن ها را حفظ می کردیم و رو به آن خانم هندی گفتم" «ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است».

وی افزود: وقتی این تصویر پخش شد حضرت امام (ره) پیامی دادندکه در آن فرمودند: پرورش ما جوانان خدا جوی بسیجی هستند که فتح الفتوح جنگ هستند که بعد از اسارتم به دیدار حضرت آقا رفتم که برایم بسیار ارزشمند است.


نام:
ایمیل:
* نظر: