کد خبر: ۷۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مریم مجتهدزاده:
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت: همانطور که نقش آفرینی و رسالت حضرت زینب (س) در کربلا باعث نشر فرهنگ عاشورا طی 14 قرن متمادی شد، نقش زن در دفاع مقدس نیز بی بدیل و ارزشمند است.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در آستانه ایام ماه محرم و صفر با حضور در جمع زنان استان البرز که به همت هیئت فاطمیون در حصارک کرج برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به اهمیت نقش اثرگذار حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زن محور تربیت در خانواده و اولین معلم انسان است که نقشی بی بدیل در رشد و تعالی جامعه دارد.

مجتهدزاده با اشاره به نهضت امام حسین (ع) اظهار داشت: واقعه کربلا برای تحقق بخشیدن به بقای اسلام و بیداری مسلمانان در دو مرحله اتفاق افتاد، مرحله اول؛ قیام و شهادت که با فداکاری و ایستادگی امام و یارانش در مقابل بیداد و ستم انجام شد و مرحله دوم؛ پیام رسانی، بیدارگری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره نهضت حسینی بود که این مرحله با رشادتهای حضرت زینب (س) به منصه ظهور رسید.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس به تاسی از حضرت زهرا سلام الله علیها و پیروی از رهبری فرزانه نظام، توانستند حافظ حریم خانواده و مدافع ولایت باشند؛ خاطر نشان کرد:  بعد از شهادت امام حسین (ع) رسالت خطیر و سنگین حضرت زینب (س) آغاز شد و برای محقق ساختن بصیرت ولایی سه وظیفه مهم حمایت از امام سجاد (ع) در برابر تعرضات و تهاجمات دشمنان، وظیفه خطیر سرپرستی کاروان اسراء و حمایت از خانواده در نهضت عاشورا و پیام‌رسانی واقعه عاشورا را بر عهده گرفت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه اگر نهضت حسینی در همان مرحله نخست خلاصه می شد ما امروز شاهد برکات و آثار این نهضت نبودیم.

وی ادامه داد: زنان ما امروز هم به تبعیت از حضرت زینب (س) زیبایی‌های فراوان دوران دفاع مقدس را به فرزندان خود منتقل می کنند زیبایی‌هایی که سرشار از صفات و فضایل اخلاقی و انسانی همچون، مسئولیت‌پذیری، گذشت و ایثار و فداکاری در میان مردم رواج داشت. 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت زنان در قبال انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف و فراموشی بسیار پر اهمیت است، افزود: اگر پیام رسانی نهضت عاشورا توسط قهرمان کربلا انجام نمی‌شد یقینا یزیدیان می‌توانستند تمام وقایع کربلا را در راستای منافع خود تحریف کنند ولی افشاگریهای حضرت زینب (س) توانست به سرعت پرده از جنایات یزید و عمالش بردارد  و چهره خبیث آنان را برای مردم کوفه و شام و دیگر شهرهایی که در مسیر حرکت کاروان از کوفه به شام قرار داشت رسوا کند.

مجتهدزاده در ادامه به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان ایران اسلامی به تأسی از بزرگ بانوای دشت کربلا در کنار شیر مردان این مرز و بوم ایستادند و دفاع از مرز و بوم و عقاید خود را سرلوحه قرار دادند و با سرایش سرود جنگ و دفاع، موجبات ترغیب همسران و فرزندان خود را فراهم آوردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر وظیفه خطیر زنان در دوران جنگ نرم کنونی، گفت: فضای حرکتی خانواده معظم ایثارگران می‌تواند به عنوان یک الگوی کامل از سبک زندگی مجاهدانه پیش روی‌ همه زنان سلحشور این سرزمین قرار گیرد. لذا باید با همت و تلاش دو چندان با عنایت به فضای معاصر و خط تغییر سبک زندگی هر چه بهتر و بیشتر نسبت به این شناخت و شناساندن این مسیر مطمئن همت گمارد و برای جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان الگو سازی کرد.

مجتهدزاده در پایان بیان داشت: همانطور که نقش آفرینی و رسالت حضرت زینب (س) در کربلا باعث نشر فرهنگ عاشورا طی 14 قرن متمادی شد نقش زن در دفاع مقدس نیز بی بدیل و ارزشمند است که باید مصصم تر از قبل در جهت سازندگی کشور و نشر ارزش های دفاع مقدس در سطوح ملی و بین المللی برسختی های هجمه فرهنگی دشمن غدار، فائق آییم.

نام:
ایمیل:
* نظر: