کد خبر: ۷۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
در مراسم رونمایی از شعر مدافعان حرم مطرح شد؛
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مدافعان حرم با تقدیم خونشان اسلام را سربلند خواهند کرد، گفت: علی‌رغم تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز عشق به شهادت میان ملت ایران موج می‌زند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، یادواره شعر مدافعان حرم همزمان با چهلمین روز شهادت سردار شهید حسین همدانی عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، مجتبی رحماندوست، مؤمنی شریف، وهب همدانی فرزند شهید همدانی و خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در حوزه هنری برگزار شد.

** رزمندگان مدافع حرم جزء اولیا الهی هستند

حجت الاسلام شیرازی در ابتدای این مراسم با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: اگر مدافعان حرم حضرت زینب(س) نبودند امروز اثری از حرم اهل بیت(ع) نبود و تروریست‌ها در مرکز کشورمان بودند.

وی ادامه داد: مدافعان حرمی که بدون توجه به وابستگی به سرزمین و با ملیت‌های مختلف به دفاع از حرم می‌پردازند اجر بزرگی خواهند داشت، رزمندگان مدافع حرم جزء اولیای الهی هستند.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به خاطره‌ای از زبان شهید همدانی بیان کرد: سال گذشته یکی از فرماندهان زرهی ارتش عراق سردار همدانی را به منزل خود دعوت کرد؛ شهید همدانی تعریف می‌کرد که مورد استقبال گرم این خانواده قرار گرفتم و بعد از نهار سرهنگ ارتش عراق رو به ما گفت:"زمانی که همسرم متوجه شد دو ایرانی مهمان خانه ما هستند خوشحال شده و 48 ساعت است که در حال تدارک غذاست."

** عشق به ملت ایران در سوریه و عراق شعله‌ور است

وی ادامه داد: برخورد این خانواده عراقی نشانه برخورد محبت‌آمیز و انسانی ایرانیان با نیروهای سوری و عراقی است. عشق به ملت ایران در سوریه و عراق شعله‌ور است و نیروهای عراقی معتقدند که اگر حمایت جمهوری اسلامی نبود، امروز زنان و فرزندان آنها اسیر داعش بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان این مطلب که ملت ایران امروز مورد توجه جهانیان قرار گرفته‌است، گفت: ملت ایران به واسطه برخورداری از فرهنگ، داشتن تجربه جنگی و روحیه شهادت طلبی و همچنین تربیت مردانی که از مرگ حراسی ندارند، کانون توجه جهانیان است.

** عشق به شهادت میان ملت ایران موج می‌زند

وی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی در کشور اظهار کرد: علی‌رغم تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز عشق به شهادت میان ملت ایران موج می‌زند، مدافعان حرم با تقدیم خونشان اسلام را سربلند خواهند کرد.

مجتبی رحماندوست نیز در ادامه این مراسم با اشاره به هفته بسیج گفت: نیروهای ایرانی در سوریه برای حسینی کردن مردم دنیا حضور یافتند، حرکت مقاومت در منطقه کاملاً نهادینه شده است.

وی ادامه داد: جنگ نهایی در جهان در دو جبهه دارد که یک طرف آن صهیونست‌ها و طرف دیگر فرزندان خمینی هستند.

آرزوی فرزند شهید رفیعی، پیدا شدن پیکر پدر است

حسین‌زاده همسر شهید رفیعی در بخش پایانی این مراسم به آخرین دیدارش با همسرش در فرودگاه سوریه اشاره کرد و گفت: همسرم را آخرین بار در فروگاه سوریه هنگام بدرقه ما به ایران دیدم، خداحافظی آن روزاش با روزهای دیگر متفاوت بود.

وی ادامه داد: همسر و برادرم در دوم فروردین در سوریه به شهادت رسیدند، تنها آرزوی دخترم پیدا شدن پیکر پدر و دایی‌اش است تا بر سر مزارشان رفته و گلی را هدیه کند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم کتاب «شعر مدافعان حرم» رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: