کد خبر: ۷۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
با شناسایی هویت دو شهید گمنام استان فارس، خانواده این شهدا پس از ۳۱ سال انتظار بر سر قبر شهیدانشان در شهر زرقان حضور یافتند.
با شناسایی هویت دو شهید گمنام استان فارس، خانواده این شهدا  پس از 31 سال انتظار بر سر قبر شهیدانشان در شهر زرقان حضور یافتند.
به همین مناسبت صبح روز شنبه همزمان با شهادت امام رضا(ع) با حضور مردم و مسئولان، مراسمی با شکوه در شهر زرقان برگزار و خانواده‌های معظم شهیدان سیدحسن ساجدی‌منش از شهدای بسیج مرودشت و علی‌شیر بویر احمدی از شهدای بسیج نورآباد پس از استقبال باشکوه توسط مردم زرقان با حضور بر سر قبور مطهر شهدای خود، با آنان به درد و دل و نجوا پرداختند.

مجید علیپور گفت: هویت این دو شهید گمنام پس از آزمایش های DNA توسط بنیاد حفظ آثار و مرکز تحقیقات ژنتیک کوثر و با همکاری اساتید دانشگاه بقیه الله و امام حسین، مشخص شد.
فرمانده سپاه ناحیه زرقان افزود: این شهدا سال 1390 تفحص و در بوستان آزادگان زرقان همزمان با شهادت امام موسی بن کاظم (ع) مدفون شده بودند.
وی اظهار داشت: در طول این سال ها این مکان معنوی تبدیل به میعادگاه عاشقان و دلدادگان شده و با ساخت یادمانی این محل تبدیل به یک مرکز فرهنگی و مذهبی برای اجرای برنامه های مختلف از جمله نماز جماعت، دعای کمیل، دعای ندبه دعای عرفه و سایر برنامه های مذهبی شده است.
دبیر مراسم استقبلال از خانواده های شهدا  اذعان داشت : پس از گذشت 4 سال هویت این دو شهید به خانواده های آنان اطلاع داده شده است.

این شهدا در سن 15 و 17 سالگی در عملیات قدس 3 سال 1365 به فیض شهادت نایل آمدند که به همراه فرمانده لشگر المهدی شهید سردار نوری تشخیص هویت داده شدند. سردار شهید نوری نیز در همان عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

منبع:سایت زرقان


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: