کد خبر: ۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
مادر اسرای عرب:
مادر فلسطینی «سمیر قنطار» با بیان اینکه مبارزه با شهادت «سردار اسرا» متوقف نمی‌شود، گفت: سه روز پیش در خواب دیده بودم که سمیر شهید شده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، بانوی فلسطینی به نام «هندومة وشاح» طی سی سال اسارت سمیر قنطار همواره در زندان رژیم اشغالگر قدس به ملاقات سمیر می‌رفت و از او مانند فرزند خودش دلجویی می‌کرد، که به همین دلیل از او به عنوان مادر فلسطینی سمیر قنطار یاد می‌شود.

در همین رابطه پایگاه خبری المیادین در گزارشی از این مادر فلسطینی که معروف به مادر اسرای عرب است، نوشت: «از فلسطین نمی‌روم مگر اینکه به آنجا بازگردم»، این جمله‌ای بود که سمیر قنطار هفت سال پیش هنگامیکه از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شد، گفته بود؛ زندانی که مدت سال‌های حضور سمیر در آن بیش از مدت حضور او در خارج از آن بود. آن زمان سمیر نمی‌دانست که فقط جسم او است که فلسطین را ترک می‌کند ولی او همچنان در فلسطین ساکن است و فلسطین نیز در او سکنی گزیده‌است.

یاد و خاطره سمیر قنطار در ذهن دوستان مجاهدش، خانواده، مقاومت و مادری که سه روز پیش خواب شهادتش را دیده‌ بود، جاویدان خواهد ماند.

«أم جبر وشاح» مادر فلسطینی سمیر، همان مادری که در زمان حبس سمیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی که وی از ملاقات با خانواده لبنانی‌اش محروم بود، به ملاقات او می‌رفت، وشاح مادر یکی از دوستان سمیر در زندان به نام «جبر» بود، که سمیر را مثل فرزند خود (جبر) می‌دانست.

مادر فلسطینی سمیر در باره شخصیت این سردار اسرا می‌گوید:"سمیر الگوی بارز و منحصر به فردی در مبارزه بود، او به وعده‌ای که در روز اول آزادی‌اش داده بود، عمل کرد. سمیر گفته بود به لبنان بر نمی‌گردد مگر اینکه به فلسطین بازگردد.


شهید سمیر قنطار

مادر آزاده فلسطینی در ادامه روزی را به یاد می‌آورد که سمیر به او و مادرش را در لبنان گفته بود که زندگی‌اش را در راه فلسطین سپری خواهد کرد.

وی افزود: سمیر همه زندگی‌اش در راه فلسطین سپری کرد، از زمان عملیات «نهاریا» که 17سال داشت تا سال‌هایی که در زندان سپری شد. زندانی که سمیر را به الگویی در مبارزه و چالش طلبی تبدیل کرد؛ مأموران زندان تلاش زیادی در شکستن عزم  و اراده او داشتند اما نتوانستند، سمیر پس از آزادی از زندان مقاومت را ادامه داد تا اینکه در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

أم جبر با بیان اینکه سمیر کشمکش‌های زیادی را با رژیم صهیونیستی در زندان تجربه کرد، گفت: سمیر با شکست‌ها اندوهگین می‌شد و با پیروزی‌ها خوشحال. دوستان مبارز قنطار با شنیدن خبر ترور او غافلگیر نشدند، زیرا آنها می‌دانستند که صهیونیست‌ها از زمانیکه وی را آزاد کرده بودند چشم از او برنداشته و مدام سمیر را تحت تعقیب قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: اما آنچه از ذهن صهیونیست‌ها دور ماند این بود که مبارزه با شهادت خیل عظیمی از مبارزان و مجاهدان متوقف نمی‌شود و با شهادت سمیر هم هرگز متوقف نخواهد شد. نسل‌های آینده از تجربه منحصر به فرد سمیر الهام خواهند گرفت و هزاران نفر مثل سمیر از بطن امت مقاومت متولد خواهد شد.


ام جبر(هندومة وشاح)

خانواده فلسطینی قنطار آرزو می‌کنند که ای کاش می‌توانستند در سفر آخر با سمیر وداع کنند اما گذرگاه‌ها و اشغالگران سد راه آنها هستند. لذا جبر وشاح، مادرش و هزاران فلسطینی با سمیر قنطار که از دوستداران فلسطین که در راه بازگشت به آن به شهادت رسیده است، از همین‌جا (فلسطین) وداع می‌کنند.

گفتنی است؛ سمیر قنطار قدیمی‌ترین زندانی صهیونیست‌ها بود که بعد از سپری کردن حدود 30 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی در سال 2008 آزاد شد؛ سمیر شامگاه شنبه در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یک منزل مسکونی در شهر «جرمانا» واقع در ریف جنوبی دمشق به شهادت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: