کد خبر: ۷۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
تمامی پیشکسوتان دفاع مقدس از سال آینده دارای کارت شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی،سردار مهدی محمدی‌فرد رئیس سازمان پیشکسوتان سازمان جهاد و مقاومت دفاع مقدس کشور در مراسم افتتاح دفتر پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس خراسان جنوبی از وجود 750 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کشور خبر داد و با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده برای پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار کرد: تاریخ مصور از پیشکسوتان دفاع مقدس طراحی و عکس‌های تمامی پیشکسوتان با ذکر نام و متن توصیفی از اتفاقات جنگ آن‌ها در تاریخ مصور گردآوری می‌شود.

وی از شناسایی پیشکسوتان به عنوان مستشار کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده از پیشکسوتان به نسل‌های آینده و دیگر کشور‌ها انتقال یابد.

رئیس سازمان پیشکسوتان سازمان جهاد و مقاومت دفاع مقدس کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس از یک سال گذشته تاکنون،گفت: برگزاری سومین همایش پژوهشگران و پیشکسوتان، تبیین مدیریت در حوزه دفاع مقدس و بیان تجربیات و آموزه‌های آن‌ها و بررسی چالش‌های موجود در حوزه تأمین اجتماعی بازنشستگان نیروهای مسلح از جمله اقدامات انجام شده است.

محمدی‌فرد با اشاره به بازدیدهای استانی از سازمان‌های پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس در استان‌ها مختلف، اظهارکرد: این بازدید‌ها دستاوردهایی مانند ایجاد احساس مشارکت در پیشکسوتان و مسئولان استانی، معرفی سازمان‌ها به عنوان یک کار متداوم و ابلاغ خواسته‌های رهبری را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس به خوبی توسعه نیافته است، افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها و فرماندهان انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده است که متأسفانه آنگونه که باید و شاید گسترش نیافته است.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس، پیشکسوتان را گنج و ذخیره هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: پیشکسوتان بزرگ‌ترین تشکلات فرهنگی و آرمانی کشور هستند که فراموش شده‌اند و این افراد باید در سلسله مراتب نیروهای مسلح احساس شوند.

فعالیت کانون رزمندگان در استان

علی قاسمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 28 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که تعداد جامعه رزمندگان و ایثارگران استان با احتساب خانواده‌هایشان به 120 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه کانون‌های پیشکسوتان در استان فعال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانون ارتش با 2000 رزمنده، کانون ناجا با 2534 ایثارگر، کانون پیشکسوتان سپاه با 1200رزمنده و4000 ایثارگر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: