کد خبر: ۷۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
جوزی به دسترسی آسان محققین و پژوهشگران به 300 هزار منبع اطلاعاتی از شهدا در سایت ایثار اشاره کرد و گفت: پژوهشگران و محققین برای استفاده از این منابع می‌توانند به سایت روایت ایثار مراجعه کرده و در قسمت "بخش عمومی" نام شهید را جستجو کنند.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سید محمد جوزی برادر شهید علیرضا جوزی و مسئول سایت روایت ایثار در خصوص هدف از تشکیل این سایت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند یک رزمنده تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده است، هنوز چیزهایی به تاریخ و آینده و آرمانهایش بدهکار است. موسسه فرهنگی هنری روایت ایثار بر این اساس تحت عنوان نهضت مردمی جمع آوری آثار شهدا را طی یک دهه گذشته آغاز کرده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من یک دهه بیشتر برای ثبت و ضبط خاطرات باقی نمانده است، زیرا والدین شهدا به علت کهولت سن فوت کرده و رزمندگان نیز با گذر زمان وقایع و خاطرات را به فراموشی می‌سپارند. به همین جهت ما نیاز داریم تا در شهرهای مختلف کسانی که حفظ اثار و زندگی‌نامه شهدا دغدغه‌ دارند، ما را در ادامه این راه یاری دهند.

مسئول سایت روایت ایثار بیان کرد: تاثیر فعالیت این سایت را در دهه‌های بعدی شاهد خواهیم بود. انتقال این آرمان‌ها و اطلاعات به نسل آینده جزو وظایف ماست.

جوزی با بیان این مطلب که موسسه فرهنگی هنری روایت ایثار تا به امروز 300 هزار عکس، سند و 15 هزار مصاحبه را به صورت فیلم به ثبت رسانده است، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‎‌ایم 15 هزار مصاحبه به صورت فیلم از خانواده، دوستان و همرزمان در خصوص زندگی‌نامه و خاطرات شهدا که 90 درصد آن تهرانی و 10 درصد آن آزادگان، رزمندگان و شهدای دیگر استان‌ها، ثبت کنیم.  

وی ادامه داد: طول این فیلم‌ها از 15 دقیقه تا 12 ساعت متغییر است و سعی داشتیم اسناد مربوط به شهدا را ضمیمه کنیم. گفت وگوها اکثرا بر سر مزار شهدا به ثبت رسیده‌اند.

مسئول سایت روایت ایثار با اشاره به نحوه در اختیار قرار دادن این منابع به پژوهشگران و محققین، اظهار کرد: پژوهشگران و محققین برای استفاده از این منابع می‌توانند به سایت روایت ایثار مراجعه کرده و در قسمت "بخش عمومی" نام شهید را جستجو کنند و کدی در کنار نام نوشته شده است که با ارائه این کد می توانند اطلاعات مربوط به شهید مورد نظر را دریافت کنند.

جوزی افزود: علاقمندان می‌توانند با تماس به شماره تماس 6-22214455 کد مربوط به شهید را اعلام کنند تا ما مطالب جمع‌آوری شده را در اختیارشان قرار دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: سه محور برای این تشکیلات در نظر گرفته‌ایم که شامل جمع آوری، حفظ و نگهداری و انتشار آثار است. در واحد انتشار فیلم، اسناد و عکس‌ها را به صورت پاورپونت پیاده‌سازی می‌کنیم که یک کتاب تک نسخه‌ای از یک شهدا به دست می‌آید که از 30 تا 300 برگ متغییر هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: