کد خبر: ۷۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
سرهنگ حسن نیا:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به مناسبت سالروز آغاز عملیات کربلای 5 گفت: عملیات کربلای5 شمارش معکوس پایان جنگ را در پی داشت و عبور از استحکامات گسترده ارتش عراق در شرق بصره نشان داد که پیروزی ایران در هر شرایط و وضعیتی قابل تصور است.

سرهنگ عباس حسن نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از استان گلستان گفت: در کارنامه پرافتخار ایران در هشت سال دفاع مقدس، عملیاتهای متفاوتی اعم از بزرگ و کوچک دیده می شود که هر یک با توجه به موقعیت و زمان اجرا دارای اهمیت زیادی می باشند که مهمترین آنها را می توان فتح المبین، بیت المقدس، والفجر8 و کربلای5 دانست که دستاوردهایی از جمله آزادسازی خرمشهر، فتح فاو و شلمچه به همراه داشت.

وی به اهمیت عملیات کربلای 5 اشاره کرد و افزود: طراحی و اجرای عملیات کربلای5 در 19 دیماه سال 65 که از طرف ایران سال سرنوشت نامگذاری شده بود، با توجه به زمان حساس اجرا و نتایج مهمی که دربرداشت، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

حسن نیا اظهار داشت: عملیات کربلای5 شمارش معکوس پایان جنگ را در پی داشت و عبور از استحکامات گسترده ارتش عراق در شرق بصره نشان داد که پیروزی ایران در هر شرایط و وضعیتی قابل تصور است و استحکامات و تجهیزات ارتش عراق نمی تواند نقش تعیین کننده ای درپیشروی و بازداشتن رزمندگان ایران ایفا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: عملکرد رزمندگان ایران در عملیات کربلای 5 به ما می آموزند که با قدرت ایمان به خدا و توکل می توان از موانع بسیار سخت عبور کرد و در نهایت اینکه آنان به ما آموختند و می آموزند که در دنیای کنونی مادی و سراسر مانع، فقط فقط از طریق مقاومت می توان احقاق حق نمود.

سرهنگ حسن نیا در پایان ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر بخصوص 280 شهید استان گلستان در عملیات کربلای5، گفت: سالروز این عملیات بزرگ و ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض نموده و سلام و درود می‌فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی(ره) و همه شهیدانی که در مسیرحفظ اسلام جان خود را تقدیم نمودند.


نام:
ایمیل:
* نظر: