کد خبر: ۷۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز به برکت خون شهدا، دشمنان پذیرفته‎اند که ملت ایران نفوذناپذیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان،محمدحسین صفارهرندی که در دومین یادواره شهدای دانش‎آموزان مدارس فیاض‌بخش و امام حسن مجتبی(ع) بروجرد سخن می‌گفت، افزود: بعد از شکست دشمن در عملیات کربلای 4 و 5 بود که این حادثه رخ داد و 68 غنچه پرپر شدند اما مظلومیت این شهدا کمتر از دلاوری رزمندگان در عملیات نبود و مهمترین اثر این مظلومیت و این خون‎های بیگناه ریخته شده کمتر از حضور در عملیات‎ها نبوده است.

وی اظهار کرد: شهادت نوعی دعوت است و از زمان‎های گذشته تاکنون خون‎هایی که به ناحق ریخته شده‎اند، مردم را به یک جهانی دعوت می‎کند که از ترس، نگرانی و اندوه خبری نیست و این مهمترین پیام شهداست.

صفارهرندی اظهار کرد: جایگاه رفیع شهدا در این فاجعه آنقدر رفیع است که تا به امروز با سربلندی از آنها یاد می‎شود اما فاجعه آفرینان این مصیبت عظیم دچار چنان نکبتی در تاریخ شدند که حتی نزدیکان آنها از به زبان آوردن نامشان ترس و واهمه دارند.استواری، آزادگی و وارستگی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران که در دنیا به نمایش گذاشته‎ شده است مرهون اثر خون‎های پاکی است که در دفاع از این مرز و بوم برزمین ریخته شده و ایران اسلامی به درجه‎ای از قدرت و امنیت دفاعی رسیده است که توسط دیگران و حتی دشمنان نظام ستایش و تحسین می‎شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: وقتی دور هم با نام شهدا و یادواره جمع می‎شویم باید فرکانس‎های خود را با پیام‎های شهدا تنظیم کنیم تا پیام‎های شهدا را دریافت کنیم و بازتاب آنها را متوجه شویم.

صفار هرندی افزود:نظامی که توانایی به زانو درآوردن شرورترین عناصر جهانی را داشته باشد، ستایش برانگیز است به‎گونه‎ای که امروز به برکت همین خون‎های پاک فرزندان ملت ایران دشمنان پذیرفته‎اند که ایران اسلامی نفوذناپذیر و ابرقدرتی بلامنازع در منطقه و جهان است.

وی اظهار کرد:وقتی دشمنان این‎گونه مقاومت‎ها را می‎بینند اقدامات ناشایسته‎ای مانند همین اقدام اخیر عربستان و شهادت شیخ نمر را انجام می‎دهند و خیال می‎کنند که با این اقدامات می‎توانند ظرفیت را افزایش دهند اما این افراد از خون شهدا و پیام‎های شهدا غافل هستند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعدام شیخ نمر،گفت:این ظرفیت‎ها برخلاف آنچه آنها تصور می‎کنند که ترمز جنبش‎ها می‎شود،می‎تواند خیزش‎های انقلابی منطقه را شتاب بخشیده و حرکت مردم به سمت آزادی را سرعت بخشد.

سرهنگ پاپی‎نژاد فرمانده سپاه ناحیه بروجرد نیز گفت:دی‎ماه هر سال یادآور خاطرات تلخ و شیرین پیروزی رزمندگان لرستانی و بروجردی در میادین دفاع مقدس و به شهادت رسیدن مظلومانه کودکان معصوم این دیار است.

وی افزود: پس از مقاومت جانانه لشکریان تیپ 57 لرستان در میادین دفاع مقدس دشمن که خود را شکست خورده میدان می‎دید با نقض حریم هوایی شهرهای ایران دست به تجاوز و موشکباران مناطق مسکونی و غیرنظامی شهرستان بروجرد زد که در این حمله تروریستی دلخراش 68 تن از دانش‎آموزان دو مدرسه این شهرستان در دم جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح و زخمی شدند.

وی اظهار کرد: 20 دی سال 65 تلخ‎ترین روز در تاریخ این شهرستان است و این روز هیچ‎گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نشده و همچنان به عنوان سند مظلومیت ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: