کد خبر: ۷۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
طی مراسمی از شهید شاخص امسال رسانه،حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌فرد و خانواده چند شهید تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه امروز با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: این مراسم یکی از بخش‌های همایش گرامیداشت شهدای خبرنگار و روز بسیج رسانه است که در آن تعدادی از پیشکسوتان رسانه هم تجلیل خواهند شد.این همایش روز چهارشنبه 24 دی‌ماه از ساعت 9 صبح در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به گفته بصیری تاکنون 253 شهید رسانه در سراسر کشور شناسایی شده و این کار ادامه دارد.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد:بهترین‌های عرصه خبر کسانی هستند که با فدای جان خود در راه اطلاع‌رسانی رشادت‌های رزمندگان در مقابل دشمنان به شهادت رسیده‌اند و ما باید همواره یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم.

بصیری در این نشست به عملکرد سازمان بسیج رسانه اشاره کرد و گفت:از آغاز فعالیت این سازمان تاکنون اقداماتی همچون جذب،ساماندهی و آموزش خبرنگاران و راه‌اندازی کانون‌های بسیج در سراسر کشور انجام شده است و همه خبرنگاران فارغ از هر گونه وابستگی سیاسی و حزبی و با رعایت قانون اساسی کشور می‌توانند در این سازمان عضویت داشته باشند چون از نظر ما هر خبرنگاری که دلش برای اعتلای ایران اسلامی می‌تپد می‌تواند عضو این سازمان باشد و خبرنگار محسوب می‌شود. در این راستا تاکنون 20 پایگاه بسیج در رسانه‌ها هم راه‌اندازی شده است و ما تلاش می‌کنیم با بسترسازی‌های لازم زمینه ارتقای خبرنگاران را در ابعاد مختلف فراهم کنیم. به عنوان مثال در این راستا کلاس‌های آموزشی و اردوهای زیادی برگزار کرده‌ایم و این کار همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، حضور 1000 نفر از مدیران رسانه‌ای شهرستان‌ها در تهران برای آشنایی با فعالیت‌های رسانه‌ها از دیگر اقدامات بسیج رسانه محسوب می‌شود.

بصیری با اشاره به مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران ما از نظر معیشتی،پوشش بیمه‌ای و امنیت شغلی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و با توجه به همین مشکلات جزو مظلوم‌ترین قشر رسانه‌ای تلقی می‌شوند و متأسفانه در برنامه پنجم و ششم توسعه هم توجه زیادی به حوزه رسانه نشده است و این کم توجهی عملکرد خبرنگاران را در موارد یاد شده تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا باید با همکاری همه مسئولان وضعیت خبرنگاران بیشتر از پیش بهبود یابد. البته بسیج رسانه در این راستا جلسات متعددی با مسئولان مربوطه و همچنین نمایندگان مجلس برگزار کرده است.

بصیری یادآور شد: وزارت ارشاد هم تلاش زیادی برای بهبود وضعیت خبرنگاران انجام می‌دهد اما برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی اجازه اقدامات بیشتر از این را نمی‌دهد.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: برای تقویت عملکرد خبرنگاران در سال آینده برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد و امیدوارم همه خبرنگاران ما را در این برنامه‌ها همراهی کنند. در این راستا کارگروه‌های مختلفی تشکیل خواهد شد که حضور پررنگ خبرنگاران می‌تواند این کارگروه‌ها را در دستیابی به اهداف خود موفق کند.

بصیری همچنین از برگزاری همایش رسانه و دموکراسی در روز چهارشنبه 23 دی‌ماه خبر داد و گفت:این همایش ساعت 9 صبح در میدان سپاه،خیابان پادگان ولیعصر(عج)،حسینیه فاطمه‌الزهرا (س)،سالن اجتماعات شهید رشادی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار به «جشنواره ابوذر» خبر داد و گفت:این جشنواره تا پنجم بهمن‌ماه تمدید شده است و دلیل تمدید آن درخواست خبرنگاران از سراسر کشور برای ارسال آثار است چون داوری‌های آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پایان یافته است و به خاطر درخواست خبرنگاران، آثاری که بعد از پایان مدت زمان اعلام شده به دبیرخانه می‌رسند داوری خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: