کد خبر: ۷۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
بخشی از روایت حاج قاسم سلیمانی از رشادت شهید مهدی طیاری در عملیات کربلای 5
وقتی شهید طیاری پشت بی سیم صحبت می کرد هیچکس تصور نمی کرد این صحبت ها ازدل دشمن باشد. ابتکار عمل شهید طیاری در این عملیات واقعاً مهم و کارساز بود.

به گزارش دفاع پرس از کرمان بخشی ازروایت حاج قاسم سلیمانی در خصوص رشادت های لشکر 41 ثارالله و شجاعت شهید طیاری درعملیات کربلای 5 را باهم مرور می کنیم:

بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را انجام دهیم

جبهه ای که تا قبل از آن گویا خاک مرده روی آن پاشیده بودند یکباره عوض شد.همزمان مه غلیظی همه منطقه را فرا گرفت بطوریکه رادارهاو ماهواره ها کارآیی خود را از دست دادند و این مه غلیظ 12 روز در منطقه بود و ما در این مدت آمادگی لازم را پیدا کردیم در حالیکه دشمن باور نمی کرد ما بتوانیم به فاصله دو هفته از عملیات قبلی،بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را انجام دهیم .وقتی به آن دوره رجوع می کنم  احساس می کنم نه آن جسارت نه آن فکر و نه آن اشخاص هیچکدام متعلق به این دنیای خاکی نبودند آن صحنه ها را خدا آفرید و اراده او بود که حاکم شد و آن فضا ایجاد گردید .عصر عملیات تدابیر مختلفی اندیشیده بودیم.مثلاً نهری حفر کردیم که از دژ آب به داخل آن می ریخت و در این نهر حدود 100 فروند قایق پنهان کرده بودیم .شب عملیات در این دژ غلغله انسان بود که با هیچ جا قابل قیاس نیست.چهره هایی که در سنگر نشسته بودند یا مشغول تلاوت قرآن بودند،یا در حال نماز و یا نوشتن وصیت نامه.کسانی که قطعاً به استقبال مرگ می رفتند، در دژ مخفی شده بودند.قبل از غروب اتفاقی افتاد که وحشتی بر ما حاکم شد،احساس کردیم عملیات لو رفته است .دشمن با شلیک کاتیوشا چند تا قایق و یک نفر بر را منهدم کرد این یک هشدار بود.بچه ها سرشب سوار قایقها شدند و به سمت خط دشمن حرکت کردند.دورترین محور ما بیش از 6-5 کیلومتر داخل آب بود.

سخت ترین محور،محور لشکر 41ثارالله بود که نقش حیاتی در کربلای 5 داشت

سرمای خوزستان هم که می دانید، خیلی سوزناک است. از نظر زمانبندی باید طوری حرکت می کردیم که همه نیروها از خطوط مختلف حرکت و ساعت 12 به محور می آمدند.سخت ترین محور،محور لشکر 41ثارالله بود که نقش حیاتی در کربلای 5 داشت و دورترین مسیر از داخل آب را باید طی می کرد.مهمترین مشکل ما انتخاب گردان خط شکن بود.عملیات ما تماماً استشهادی بود و ما به وسعت جبهه نیروی استشهادی داشتیم .
تلاش می شد عملیات با دقت انجام شود.تمام مسیری که بچه ها باید می رفتند تا دژ دشمن علامت گذاری شده بود وما تا پشت میدان مین دشمن،ارتباط بی سیمی داشتیم .بچه ها داخل آب شدند سه تا ستون غواص به سمت دشمن حرکت کرد.پیش بینی کرده بودیم که در دو ساعت فلان مسیر را طی کنیم.

وقتی شهید طیاری پشت بی سیم صحبت  می کرد هیچکس تصور نمی کرد این صحبت ها ازدل دشمن باشد
وقتی وارد آب شدیم مسیر را نیم ساعت زودتر طی کردیم و به سمت دشمن حرکت کردیم محور دیگر ما که بچه های لشکر 10 سید الشهداء (کرج) بودند زودتر از ما با دشمن درگیر شدند.ما در فاصله 200 متری سیم خاردها بودیم که درگیری شروع شده بود.منورها به هوا رفت و به این ترتیب درگیری ما با دشمن قبل از رسیدن به سیم خاردار شروع شد. دشمن موانع مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده بود.اما خطوط را شکستیم.این از نکات بارز ما در جنگ بود که هیچ خط دفاعی نتوانست از نفوذ نیروهای ما به داخل منطقه دشمن جلوگیری کند. وقتی خطوط اول توسط شهید عابدینی و شهید حاج علی محمدی پور شکسته شد هنوز دشمن درگیر بود که نیروهای گروهان دوم وارد خط شدند .وقتی شهید طیاری پشت بی سیم صحبت  می کرد هیچکس تصور نمی کرد این صحبت ها ازدل دشمن باشد(نوار صحبتهای شهید طیاری موجود است) ابتکار عمل شهید طیاری در این عملیات واقعاً مهم و کارساز بود وقتی شهید طیاری اعلام کرد ،از کانال ماهیگیری عبور کرده و من این پیغام را به آقای محسن رضایی دادم ایشان باور نمی کردند.

برچسب ها: سردار سلیمانی
نام:
ایمیل:
* نظر: