کد خبر: ۷۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
مروری کوتاه بر زندگینامه شهدای دانشگاه تبریز:
شهید علیرضا کریمی وفا در سال 1342 در تبریز به دنیا آمد . تحصیلات اولیه را در زادگاه خود با موفقیت به اتمام رساند . در آزمون سراسری 1362 دانشگاه ها شرکت نمود و در رشته ریاضی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.
به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید علیرضا کریمی وفا در سال 1342 در تبریز به دنیا آمد . تحصیلات اولیه را در زادگاه خود با موفقیت به اتمام رساند . در آزمون سراسری 1362 دانشگاه ها شرکت نمود و در رشته ریاضی دانشگاه تبریز پذیرفته شد. دوران نوجوانی شهید با شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) همراه بود.

وی در اغلب راهنمایی ها و تظاهرات مردمی شرکت می نمود. پس از پیروزی انقلاب فعالیت گسترده ای در مساجد داشت با شروع جنگ تحمیلی حضور در سنگر دفاع مقدس را بر هر کاری ترجیح داده و در حالی که دانش آموز سوم دبیرستان بود به جبهه اعزام شد.

در دوران دانشجویی نیز چندین بار به جبهه اعزام شد. وی جزو دانشجویانی بود که شبها در کارگاه دانشکده فنی در تولید مهمات با سپاه پاسداران همکاری می نمود. عشق به شهادت و اخلاص باعث شد مورد لطف ویژه الهی قرار گیرد و به ضیافت خداوندی دعوت شود. وی در بمباران کارگاه دانشکده فنی در تاریخ 27 دی 1365 به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

قسمتی از وصیت نامه شهید :
«… من نیز یک رزمنده ساده و در بین دیگر رزمندگان، واقعا هیچ و بی ارزش هستم . بنا به مسئولیت شرعی و فرمان امام امت که فرمودند هیچ چیز مانع نمی شود برای حضور در جبهه ، به جبهه آمدم تا من نیز سهمی در از بین بردن دشمن و شیطان بزرگ آمریکا داشته باشم و خانواده شهدا را شاد سازم که فردی نیز مانند من، هر چند که لایق نیستم، اسلحه فرزند شهیدش را بر دست گرفته و سنگر او را پرکرده است و راه او را پیموده و هدفی که او داشته ، دنبال کنم و امیدوارم که مورد قبول خدا قرار گیرد . همه می دانیم که شهادت هدف نیست بلکه هدف، رسیدن انسان به کمال نهایی و در نتیجه ایجاد جامعه نمونه اسلامی است…»

نام:
ایمیل:
* نظر: