کد خبر: ۷۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
یک جانباز و مجروح جنگی هشت سال دفاع مقدس گفت: راویان راهیان نور باید واقعیات،تلخی‌ها و شیرینی‌های جنگ را با هم تعریف کنند چرا که اگر اینگونه باشد تاثیر بیشتری هم می‌تواند بر روی نسل جوان داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علی نقی اباذری می‌گوید:سال 1339 در شهر ساری به دنیا آمدم و در سن 20 سالگی و در سال 1359 به خدمت سربازی رفتم و پس از گذراندن دوسال خدمت سربازی عضو بسیج شدم و مجددا به جبهه‌های حق علیه باطل برگشتم. در سال 1361 در عملیات والفجر 4 در شهر مریوان بر اثر اصابت گلوله به زانویم مجروح شدم و این اولین مجروحیتم در جنگ تحمیلی بود.

پس از بهبودیم در سال 1362 نیز طی عملیات والفجر 6 در دهلران بر اثر اصابت ترکش مین به ناحیه سرم مجددا مجروح شدم و دو شب پس از این واقعه بر اثر اصابت ترکش به دستم دچار شکستگی در این ناحیه شدم.

سال 1365 طی عملیات کربلای 4 در شهر خرمشهر بر اثر اصابت ترکش نارنجک به ناحیه فکم،دندان‌هایم شکست و زبانم پاره شد همچنین در سال 1366 در منطقه غرب و در ادامه عملیات کربلای 10 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پشت و کتفم دچار مجروحیت شدم. در نهایت، سال 1367 در زمان عقب‌نشینی از منطقه فاو اصابت ترکش به گوشم سبب پاره شدن آن شد.

راویان راهیان نور از اغراق‌گویی پرهیز کنند

راهیان نور در نفس عمل کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است و تنها موضوعی که باید بر روی آن تاکید داشت بحث راویان است گاهی اوقات دیده شده که برخی از راویان در بحث روایتگری اغراق می‌کنند و این خود باعث پایین آمدن اخلاص و عمل رزمنده‌ها می‌شود و در این راه بهتر است از خود رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده شود چرا که مسئولین مربوطه اگر می‌خواهند در این عرصه تاثیرگذار باشند باید هزینه کرده و انجمن روایتگری را تاسیس کنند چرا که هر کسی تحلیل‌های خود را دارد. راویان راهیان نور باید واقعیات،تلخی‌ها و شیرینی‌های جنگ را با هم تعریف کنند چون اثیر بیشتری می‌تواند بر روی نسل جوان داشته باشد.

باید مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به خوبی به نسل کنونی منتقل شود

میان این دو نسل ارتباط های زیادی وجود دارد و باید مفاهیم دفاع مقدس به خوبی به این نسل و نسل‌های آینده سینه به سینه منتقل شود و ماندگاری دفاع مقدس نیز در همین نقل کردن آن است حتی بهتر است در یک جمع هر چند اندک نیز از خاطرات و رشادت‌های رزمندگان گفته شود چرا که همین خاطرات جزو تاریخ ارزشمند یک کشور است و این جوانان خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان طلایه‌داران علم و فرهنگ کشور می‌توانند نقش بسیار ارزنده‌ای در ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس داشته باشند.

رزمندگان و فرماندهان خاطرات دفاع مقدس را در هر مکانی بازگو کنند

رزمندگان و فرماندهان باید خاطرات و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را در هر مکانی که هستند نقل کنند تا اظهارات آنها به عنوان یک سند باقی بماند و هم اکنون گفتن این موارد برای نسل جوان به عنوان یک نیاز تلقی می‌شود.

انعکاس سالروز عملیات‌ها توسط رسانه ملی

متاسفانه در یکی دیگر از کارهایی که اهمال می‌شود یادآوری نکردن سالروز عملیات‌ها به نسل کنونی است چرا که این نسل باید با مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس پیوند بخورند که متاسفانه این موضوع بسیار کمرنگ است هر چند ما وظایف خودمان را انجام می‌دهیم.

باید یادواره‌های شهدا برگزار و در آن از وصیتنامه شهدا گفته شود.صدا و سیما به عنوان رسانه رسمی ایران باید برای سالروز عملیات‌ها ویژه برنامه‌هایی را تدارک ببیند و در مورد آنها آنها برنامه‌های بیشنری پخش کند و از فرماندهان و رزمندگان برای خاطره‌گویی بهره ببرد.

باید فضای شهرها را با مضامین دفاع مقدسی عجین کنیم

باید فضای شهرها را با مضامین دفاع مقدسی عجین کنیم و علاوه بر مواردی که برای انتقال مفاهیم انقلاب مطرح شد فعالیت‌های دیگری نیز می‌توان انجام داد از جمله اینکه خاطرات رزمندگان را به صورت نمایشی و پرده‌خوانی اجرا و مفاهیم آن را منتقل کنیم که اینگونه برنامه‌ها می‌تواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند.

نقش تاثیرگذار دانشجویان در انتقال مفاهیم انقلاب

دانشجویان می‌توانند تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشند. امروزه برگزاری مراسم حلقه صالحین در فضای دانشجویی و بازگو کردن ایستادگی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در زمان هشت سال دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های بسیار اثرگذار در نسل کنونی و آینده است چرا که این نسل همان پدران نسل‌های آینده هستند و اگر این موارد برای آنها بازگو نشود دیگر نسل انقلاب وجود نخواهند داشت تا آن مفاهیم را به نسل آینده منتقل کنند بنابراین وظیفه ما است که از هر فرصتی برای نقل این مفاهیم استفاده کنیم و نسل کنونی را از وقایع آن روز مطلع کنیم تا آنها نیز سفیران ما برای نسل‌های آینده باشند.

در جنگ تحمیلی کشورهای زیادی علیه ایران جنگ متحد شدند اما ایران توانست به تنهایی در برابر آنها مقابله کند و به پیروزی برسد و این خود دلیلی بر حقانیت ما بود و همه این موارد باید برای نسل کنونی انعکاس داده شود تا به عنوان یک تاریخ ارزشمند برای نسل‌های آینده باقی بماند.

نام:
ایمیل:
* نظر: