کد خبر: ۷۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
طبق اعلام جامعه کتابداران استان فارس، خانواده‌های این استان می‌توانند با حضور در غرفه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در مسیر استقبال از کاروان شهدای گمنام به عضویت رایگان کتابخانه‌ها درآیند.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، کتابداران استان فارس که در چند روز گذشته در شهرستان های مختلف استان در مراسم استقبال از شهدا حضور چشمگیری داشتند این بار در طلیعه بهمن ماه در شهر شیراز به استقبال کاروان شهدای گمنام می روند.
اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و کتابداران شیراز علاوه بر حضور در مراسم استقبال از کاروان شهدای گمنام، در دو جایگاه به ارائه خدمات ویژه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی به استقبال کنندگان خواهند پرداخت.
در غرفه مقابل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس واقع در میدان قائم (اطلسی سابق) و غرفه میدان شهرداری ابتدای خیابان پیروزی، نمایشگاهی از کتاب‌های دفاع مقدس موجود در کتابخانه‌های عمومی فارس با معرفی کتابخانه‌های دارنده این کتابها برپا می‌شود. همچنین کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و سیره شهدا در این دو غرفه به مستقبلین اهدا خواهد شد. در این روز خانواده شهدا و ایثارگران می‌توانند به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی فارس درآیند که بر اساس شاخص‌های طرح عضویت سراسری می‌توانند از کلیه کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده کنند.
جامعه کتابداری استان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس به همین مناسبت در بیانیه ای ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه اعضای کتابخانه‌ها برای حضور پرشور در مراسم استقبال، یکی از اهداف والای شهیدان را حفظ دستاوردهای علمی و فرهنگی ایران اسلامی دانستند که امروز یکی از راه‌های  حراست از آن، ترویج کتابخوانی است.
در این بیانیه آمده است:
«مردان غریب جبهه‌ها برگردید/یک بار دگر به شهر ما برگردید/ دیروز به خاطر خدا می رفتید/ امروز به خاطر خدا برگردید
هر چه از رازها و روزهای حماسه و ایثار می‌گذرد، خورشیدهای بیشتری از مجدها و مجاهدت‌های بهترین و شجاع ترین فرزندان این آب و خاک آسمانی طلوع می کند. روزهای بسیاری از ان روزهای سرشار می گذرد اما هنوز هم که هنوز است زیباترین جلوه‌های جلال این سرزمین، تصاویر لبخندهای ناب و دلنشین شهیدان است و تصاویر دلکش پرچم‌های ساده و زلال سه رنگی است که با نسیم لطف خدا بر شانه‌های این شهیدستان باد می خورند و از اهتزاز باز نمی مانند.
مردم استان فارس از بدو ورود کاروان شهدا به زادگاه 15 هزار شهید گل کفن نشان دادند گذر زمان و دست تاریخ هرگز نخواهد توانست غبار فراموشی بر چهره نامداران گمنام ایران اسلامی بنشاند.
کتابداران استان فارس نیز برای تجدید میثاق با شهدای والا مقام، دوشادوش این مردم قدردان به استقبال کاروان شهدای گمنام می‌روند و امیدوارند همه مردم و مسئولین به تأسی از آرمان‌های بلند شهدا در مسیر ترویج کتابخوانی و اعتلای علمی و فرهنگی که از اهداف والای ایثارگران و شهیدان این مرز و بوم است گام‌های بلندی بردارند».
نام:
ایمیل:
* نظر: