کد خبر: ۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدای اطلاعات عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس در اوج گمنامی ماموریت الهی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری روز شنبه در آیین نخستین یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشگر 11 حضرت امیر (ع) استان ایلام اظهار کرد: بیش از 50 عملیات بزرگ و کوچک در دوران دفاع مقدس در جبهه های استان ایلام اجرا شد که موفقیت رزمندگان اسلام در این عملیات ها مرهون مجاهدت ها و تلاش بی شائبه نیروها و شهدای اطلاعات و عملیات است.
وی افزود: شهدای اطلاعات و عملیات بهترین راه ممکن را برای نفوذ گردان ها به پشت صفوف دشمن یافته تا راهگشای موفقیت های و پیروزی ها باشند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: توان نیرویی و امکانات جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی همواره از دشمن بعثی کمتر بود ولی در سایه تلاش و مجاهدت مخلصانه شهدا و رزمندگان اسلام و با حمایت های خانواده های آنها پیروزی ها یکی پس از دیگری حاصل شد.
سرلشگر باقری یکی از موهبت های استان ایلام را مرزداری از سرزمین اسلامی در مقابل دشمان نظام و انقلاب دانست که حفظ آن از واجبات بود و از ارزش بسیار زیادی نزد خداوند متعال برخوردار است.
وی اظهار کرد: در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده که مردم و عشایر این استان با دستان خالی دشمن را عقب راندند و عملیات های بزرگ و ارزشمندی در این خطه انجام دادند که رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می کرد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همواره در ذهن افرادی که نگرش مادی وجود دارد در هنگامه نبردهای سخت این سوال پیش می آید که چگونه است که قوای کوچک بر ارتش های بزرگ پیروز می شوند اما همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس دیدیم، تانک، توپ، نفربر و هواپیما در مقابل اراده و یاری خداوند به ابزار آهنینی بی خاصیت تبدیل می شوند.
سرلشگر باقری افزود: رزمندگان در جریان دفاع مقدس تمام آنچه را که به قوای انسانی شان مربوط بود انجام داده و بقیه را به خدا واگذار کردند و آن وقت شاهد بودیم که نصرت الهی به منصه ظهور رسید.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استان ایلام از جنبه های مختلف استان کم نظیری در کشور است و اخلاص، اعتقاد و ایمان مردم استان بسیار بی نظیر است و نمونه اش در استان های دیگر کشور کمتر دیده می شود.
سرلشگر باقری با تاکید بر اینکه نقش مردم این استان امروز هم مثال زدنی است، ادامه داد: محرومیت ها همچنان در این استان باقی است اما مردم بزرگوار ایلام در استقبال از زوار اباعبدالله الحسین(ع) حماسه آفریدند و با اشک چشمان خود از آنها استقبال کردند.
وی اظهار کرد: میلیون ها زائر در کمال امنیت و با حمایت و پشتیبانی مردم از این استان عبور کردند آن هم در روزهایی که مردم با مشکلات ناشی از سیل نیز مواجه بودند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز به برکت خون شهدا شیعیان عراق به جایگاه واقعی خود رسیده و در راس حکومت هستند و هیچ اثری از کسانی که با فرزندان این مملکت جنگیدند، وجود ندارد.
سرلشگر باقری افزود: امنیت مناطق شیعه نشین عراق روز به روز در حال بهبود است و مردم عراق، ملت ایران را تنها حامی و پشتیبان خود می دانند و این از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان و خانواده های معظم شهداست.
وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا هشت سال دفاع مقدس به بزرگترین افتخار تاریخ ملت ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: پس از سال ها از دفاع مقدس اکنون که گرد و غبار صحنه نبرد فرونشسته است آنچه دیده می شود افقی روشن و هموار برای اقتدار، امنیت و سربلندی هرچه بیشتر ملت ایران است.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استکبار همه راه ها را برای شکست ما در پیش گرفته است و اکنون به این نتیجه رسیده است که با ایجاد گروه های تکفیری و مزدور بلایایی برای جهان اسلام ایجاد و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.
سرلشگر باقری افزود: با وجود جنایت های بیشمار در عراق و سوریه اما جبهه جنگ به نفع اسلام ناب محمدی در حال تغییر است و نشانه های کاهش و سقوط در جبهه دشمن دیده می شود.
وی اظهار کرد: شهیدان مدافع حرم در عراق و سوریه خط سرخ شهادت را زنده نگه داشته و نشان دادند که مساله ای به نام تفاوت و گسل نسلی معنا ندارد و جوانان ما پرشورتر از قبل در صف مجاهدان مدافع حرم اهل بیت(ع) قرار می گیرند و با دشمنان اسلام نبرد می کنند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قدرت ما نشات گرفته از وحدت است، گفت: انتخابات صحنه امتحان بزرگ دیگری است و در این ایام است که وحدت ملت ایران و پیروی از ولایت فقیه تاثیر خود را نشان خواهد داد.
سرلشگر باقری افزود: دشمن تصور می کند با نفوذ در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می تواند مانند موریانه از داخل به نظام ضربه وارد کند اما فهم و مجاهدت ملت ایران، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان این نظام است.
وی تاکید کرد: انتخابات صحنه امتحان و نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران است و همه باید با شور و شوق در پای صندوق های رای حاضر شده و نمایندگانی به مجلس بفرستیم که رهرو شهیدان بوده و در خط امام و ولایت حرکت کنند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین گفت: شهدا الگوی ایثار و فداکاری هستند و عزت، امنیت، شکوفایی و توسعه را برای ما به ارمغان آورده اند و امروز ایران به عنوان کشوری آباد و امن در دریای پرخروش خاورمیانه تأثیرگذاری خود را نشان داده است.
سردار سید صادق حسینی افزود: شهدا از نظام، اسلام و امام حمایت کردند و ما نیز امروز آمده ایم بگوییم که در خط سرخ شما همچنان ایستاده ایم.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: باید در این انتخابات افراد اصلح و کسانی را انتخاب کنیم که به ارزش ها، خط امام و تبعیت محض از ولایت فقیه اعتقاد داشته باشند.
وی از عملکرد شورای نگهبان دفاع کرد و گفت که شورای نگهبان سد راه نفوذ دشمنان به انتخابات است.
در این آیین با حضور معاون ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، جمع زیادی از مدیران دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و حضور پرشور خانواده های شهدا برگزار شد، یاد و خاطره شهدای اطلاعات عملیات لشگر 11 امیرالمومنین(ع) گرامی داشته شد.
شعرخوانی به زبان کردی در وصف شهدای اطلاعات عملیات لشگر 11 امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اجرای موسیقی کردی توسط محمدجواد شوهانی خواننده ایلامی و مداحی و روضه خوانی حاج صادق آهنگران از دیگر برنامه های این آیین بود.
همچنین در این آیین از خانواده های شهدای اطلاعات عملیات لشگر 11 امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اهدا قاب عکس شهدا در کنار تصویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و لوح تقدیر، تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: