کد خبر: ۷۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
بشیر شهری شیعه‌نشین در خورماتو استان صلاح الدین عراق است که به اشغال نیروهای تکفیری درآمده است. بسیاری از جوانان این شهر، مادرانشان ایرانی و پدرانشان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ی مقابل حزب بعث حضور داشتند. در دوران حکومت صدام نیز مورد هجوم‌های بی‌بهانه حکومت وقت بودند.
ه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، طوز خورماتو شهری در استان صلاح الدین عراق با جمعیت 60 هزار نفری از کردها، ترکمن‌ها و اعراب است. این شهر در نزدیکی خط مبارزه با تکفیری‌های داعش است. کودکان این شهر چشمانشان به پدران و مدافعانی است که در خط مقدم می‌جنگند. پدرها و برادرهای این کودکان در خط مقدم شب‌ها بیدارند تا خنده‌ کودکان بر لب خشک نشود.

شهر خورماتو زنده است. مسجد و بازار این شهر رونق دارد. جانبازان مبارزه با داعش در صف‌های نمازجماعت مسجد جامع این شهر حضور دارند.

چند کیلومتر آن طرف‌تر از شهر، خط مقدم مبارزه با داعش است. سنگرهای رزمندگان با عکس‌ها و نقشه‌ها تزیین شده است. در یکی از سنگرهای رزمندگان ترکمن، عکس امام خمینی(ره) بر دیوار نصب شده است.

شهر بشیر با جمعیت 1200 خانواری شیعیان در اشغال نیروهای داعش است. بسیاری از مردم این شهر در دوران صدام نیز به بهانه‌های واهی به شهادت رسیدند. بعد از سقوط موصل این شهر نیز علیرغم مقاومت‌های مردمی بسیار به اشغال نیروهای داعشی درآمد. خانواده قاسم بشیری در اشغال بشیر گرفتار داعش شدند و به شهادت رسیدند.

سجاد حسن رضا شهیدی دیگر از مدافعان عراقی است که در روز اول ماه رمضان در جبهه خورماتو به شهادت رسید. مادر او یک ایرانی و اهل تبریز است و پدرش عراقی و ابوفلاح نام دارد. ابوفلاح در دوران دفاع مقدس از رزمندگان لشکر 31 عاشورا بود که در مقابل ارتش بعثی می‌جنگید. بر قبر این شهید نیز اشعار ترکی حک شده است. بسیاری از مردم این شهر پدرانشان عراقی و مادرانشان ایرانی است.


ابوفلاح

این تصویر شهید سجاد حسن رضا به همراه دایی شهیدش کریم پوراحمدی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

مادر و دختر شهید دوست دارند عکس فرزند شهیدشان در چهارراه مارالان تبریز نصب شود و پس از مدتی این خواسته خانواده شهید محقق می‌شود.

مادر شهید هم پیامی تشکر آمیز فرستاد و نوشت: بسم رب الشهداء و الصدیقین. من مادر شهید سجاد از دیدن عکس فرزند شهیدم در زادگاه و سرزمین مادریش خوشحال شدم و امیدوارم همه نایل به شفاعتشان شوید. از زحمتتان تشکر می‌کنم و دعاگوی شما هستم.

خورماتو صحنه‌های بسیاری از وحشی‌گری‌های تکفیری‌ها را دیده است. در یک روز بعد از نمازجماعت، مردم از مسجد جامع الرسول بیرون می‌آمدند که راننده تکفیری کمپرسی خود را مقابل جمعیت منفجر کرد و 88 نفر به شهادت رسیدند.

اینجا مزار این شهداست.

حال مردم خورماتو در انتظار آزادی شهر بشیر هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: