کد خبر: ۷۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
همزمان با سراسر کشور، مراسم «میهمانی لاله‌ها» و گلباران قبور مطهر شهدا در در ایام دهه فجر در یک‌هزار و 281 گلزار شهدای استان فارس برگزار شد.
 همزمان با سراسر کشور، مراسم «میهمانی لاله‌ها» و گلباران قبور مطهر شهدا در در ایام دهه فجر عصر دیروز، 15 بهمن‌ماه در یک‌هزار و 281 گلزار شهدای استان فارس برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و جمعی از خادمان حرم‌های سومین حرم اهل بیت(ع) ملبس به لباس‌های خادمی آن حضرت برگزار شد، مردم با شاخه‌های گل و همراه با شیشه‌های گلاب به میهمانی شهدا رفتند تا با نثار این شاخه‌ها و عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، میثاقی دوباره با آرمان‌های این عزیزان ببندند.
رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم با اشاره به اینکه استان فارس در حدود 15 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است،‌ گفت: از این تعداد شهدا، 4 هزار و 400 شهید متعلق به شهر شیراز هستند.
وی افزود: وجود 39 هزار جانباز و 2 هزار و 200 آزاده و627  خانواده چند شهیدی و 640 جانباز 70 درصد به بالا و 158 بانوی شهیده در استان که در مجموع به عنوان پنجمین استان در کشور محسوب می‌شود، نشان از ولایتمردی و پایمردی مردم شهیدپرور فارس است.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه آرامش، امنیت و اقتدار امروز مرهون خون شهداست، بر لزوم تکریم یاد این عزیزان و همچنین تداوم راه آنان تأکید کرد.
وی با تصریح اینکه امروز پیام، راه و هدف شهدا در جامعه ساری و جاری است، گفت: دشمن از اقتدار نظامی و سیاسی ایران در منطقه و جهان هراس دارد و به همین دلیل به دنبال ایجاد یاس و تفرقه در کشور برای ضربه زدن به اقتدار جمهوری اسلامی است.
رضایی همچنین به فرازهایی از پیروزی انقلاب اسلامی در طی 37 سال پایداری آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی است و همین موضوع موجب بروز خصومت‌ها و دشمنی‌های دشمنان اسلام شده است به طوری که امروز مشاهده می‌کنیم دشمنان تمام تلاش خود را در اجرای پروژ‌ه‌های اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی انجام می‌دهند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن جهت تداوم راه شهدا و حفظ دستاوردهای این انقلاب که این شهدا فدای آن شده‌اند،‌ تأکید کرد و گفت: حضور باشکوه آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اسفندماه، پاسخ محکمی بر یاوه‌گویی‌های دشمن است.

منبع:ایکنا
نام:
ایمیل:
* نظر: