کد خبر: ۷۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
همزمان با تشییع و تدفین پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز، سر درب قرآنی این دانشکده رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همزمان با تشییع و تدفین پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز، سردرب قرآنی این دانشکده امروز، 18 اسفند رونمایی شد.
محمدجواد سلمان‌پور، رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی شیراز در این مراسم گفت: این سردرب نشان دهنده پیوند ناگسستنی قرآن و عترت است که در آن هم از آیات قرآن کریم و هم از احادیث ائمه اطهار(ع) استفاده شده است.
وی با بیان اینکه امروز این المان به وسیله دو شهید گمنام و یک شهید زنده که بازوی توانمند این دو شهید است افتتاح می‌شود، گفت: طبق آیات قرآن شهدا زنده هستند و به همین دلیل شایسته‌ترین افراد برای افتتاح این المان قرآنی، شهدا هستند.
سلمان‌پور با تصریح اینکه امروز دانشجویان و اساتید دانشکده علوم قرآنی شیراز هم میهمان و هم میزبان شهدا هستند، گفت: خداوند برای شهدا نوری قرار دادها ست که با این نور در میان ما در سیرند و جلوی راه ما را روشنایی می‌بخشند تا ما درست تصمیم بگیریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: امروز حضور ما به خاطر سرمایه امنیتی است که این شهدا با خون خودشان پرداختند و این سرمایه را برای ما به ودیعه گذاشتند پس آن‌ها میزبان ما هستند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز نیز گفت: قرآن کریم تصویری از بده و بستان میان بندگان صالح با خداوند دارد و از آن تعبیر به معامله می‌کند.
وی افزود: شهدا که در راه خدا گام نهادند یک طرف هستند و طرف دیگر خداست؛ شهدا نه برای نام و نشان رفته‌اند و نه برای قدرت‌طلبی بلکه همانند سید و سالار خود امام حسین(ع) جنگیدند تا شهید شدند.
رضوی اردکانی با بیان اینکه خداوند در این معامله خریدار است،‌ گفت: طرف معامله تنها مؤمنان هستند و غیر مؤمن نمی‌تواند بایع باشد که شهدا در اینجا بایع و فروشنده هستند و خداوند هم خریدار و مورد معامله نیز جان و مال است.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: کسانی که با جسم و جان و مال خود در راه خدا قدم نهادند، در حقیقت جهاد کرده‌اند؛ ضمن اینکه باید گفت که هر قتالی جهاد نیست بلکه آن قتالی جهاد است که در راه خدا باشد و در این صورت که به مجاهد بهشت عطا خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه این‌ها وعده سرخرمن نیست و بلکه این وعده‌ها نه تنها در قرآن بلکه در تورات و انجیل هم آمده است،‌ گفت: چه کسی وفاکننده تر از عهد به خداست.
رضوی ارکانی در ادامه بر لزوم توجه به اهداف شهدا تأکید کرد و گفت: گاهی ما را غفلت می‌گیرد و فتنه‌گران اذهان مردم را مشوش می‌کنند اما تا زمانی که شهدا در میان ما هستند، این فتنه‌ها اثر نمی‌گذارد چنانچه مشاهده کردیم در ایام انتخابات خوش خیابانی میثاقی را امضا کردند که اگر به مجلس راه یابند از سران فتنه دفاع کنند که موفق نشدند.
یادآور می‌شود، در این مراسم میثاق‌نامه بسیج دانشجویی دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز قرائت شده و پس از مداحی و اقامه نماز میت بر روی پیکرهای مطهر شهدا، مراسم تدفین آنان برگزار شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: