کد خبر: ۷۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
پیش‌کنگره شهدای دانش‌آموز‌ به‌همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، پیش‌کنگره شهدای دانش‌آموز‌ به‌همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان امروز، 18 اسفند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش عشایری در شیراز برگزار شد.
حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز کشور در سال آینده، مقرر شد پیش کنگره شهدای دانش‌آموز امسال در تمام استان‌ها برگزار شود و این مراسم در استان فارس با محوریت دبیرستان عشایری شهید بهشتی که در دوران دفاع مقدس 92 شهید دانش‌آموز تقدیم کرده است برگزار می‌شود.
وی افزود: استقلال و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست و ما در برابر این جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌ها وظیفه‌داریم باکار، تلاش و رشد علمی خود، به کشور خدمت کرده و ایرانی آزاد، آباد و مستقل بسازیم.
در ادامه این مراسم سیدعلی‌اصغر افشانی، استاندار فارس نیز با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار همیشه و در همه دوران بهترین الگو و اسوه بشریت بوده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با توسل به ایشان و فرزندان بزرگوارشان به بزرگ‌ترین پیروزی‌ها نائل می‌شدند.
وی افزود: داشتن ویژگی‌هایی چون سادگی، صداقت و اخلاص مهم‌ترین دلیل ماندگار شدن شهدا در تاریخ است و امروز وظیفه ما در برابر گذشت و ایثارگری شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شان، رعایت احترام، تواضع، تکریم و رسیدگی به مشکلات آن‌هاست.
در پایان این مراسم، ضمن تجلیل از جمعی از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز استان فارس، از 2 کتاب «نخ عمر» تألیف نوازالله دهقانی و «5 یار دبستانی» تألیف اسماعیل جمالی، از ایثارگران دوران دفاع مقدس رونمایی شد.
یادآور می‌شود، استان فارس حدود 2 هزار و 800 شهید دانش‌آموز و 500 شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: