کد خبر: ۸۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
مدیر مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: از استان فارس 152 زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی شده است ضمن اینکه نخستین شهیده انقلاب اسلامی شهیده باختر بیگلری از استان فارس بود که در سال 1342 به شهادت رسید.
ساجده تقی‌زاده، مدیر مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 16 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فعالیت‌های این بخش از بنیاد گفت: در این بخش هم مباحث زنان شهید و ایثارگر و هم مادران و همسران شهدا و ایثارگر دنبال می‌شود.
وی با تصریح اینکه هنوز شورای زنان در شهرستان‌های فارس شکل نگرفته است، به همین دلیل آمار دقیقی از بانوان شهرستان‌ها در دست نیست،‌ گفت: به‌طور کلی از استان فارس 152 زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی شده است ضمن اینکه نخستین شهیده انقلاب اسلامی شهیده باختر بیگلری از استان فارس بود که در سال 1342 توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

اشاره به آمار مادران و همسران شهدا در شیراز
تقی‌زاده با اشاره به آمار مادر و همسران شهدا در شیراز گفت: در شیراز یک هزار و 915 مادر شهید، 155 نامادری شهید، یک هزار و 384 همسر شهید، 6 هزار و 205 همسر جانباز بالای 25 درصد و 6 هزار و 248 نفر نیز همسر جانبازان کمتر از 25 درصد وجود  دارند.

90 جانباز زن در شیراز وجود  دارد
مدیر مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: همچنین ما در شیراز 90 جانباز زن، یک نفر جانباز زن بالای 70 درصد و 20 جانباز زن بین 25 تا 60 درصد داریم.
وی در ادامه سخنان خود به  تشریح فعالیت‌های این مدیریت پرداخت و گفت: طی یکسال اخیر 10 کتاب در موضوع زنان دفاع مقدس انتشار یافته و یا اینکه کتاب‌های دفاع مقدس توسط زنان تألیف شده است به عنوان مثال دو مورد کتاب با موضوع همسران شهدا، یک مورد کتاب مادر 4 شهید از شهرستان فسا، یک کتاب از 10 زن شاعر دفاع مقدس با موضوع شعر دفاع مقدس، تذکره شاعران دفاع مقدس، کارنامه داستان‌نویسی در حوزه دفاع مقدس و غیره در طی یکسال اخیر در این مدیریت انجام شده است.

گردآوری دائرةالمعارفه نقش زنان فارس در دفاع مقدس نیز در دست انجام است
تقی‌زاده ابراز کرد: همچنین گردآوری و تألیف دائرةالمعارفه نقش زنان فارس در دفاع مقدس نیز در دست انجام است که این مسئله مستلزم آن ا ست تا شورای زنان شهرستان‌های فارس نیز شروع به کار کنند.
مدیر مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و استقامت» در فارس گفت: در مراسم افتتاحیه این جشنواره استاندار فارس و یکی از سرادران دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد ضمن اینکه در راستای برگزاری این جشنواره «شب شعر فاطمی» فردا ساعت 19:30 در آموزشکده فنی دختران شیراز برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: