کد خبر: ۸۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
همزمان با سراسر کشور سومین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با حضور جمعی از مادران، همسران و بانوان فعال در عرصه حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همزمان با سراسر کشور سومین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» امروز، 18 فروردین با حضور جمعی از مادران، همسران و بانوان فعال در عرصه حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم گفت: جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» به طور همزمان در تمام مراکز استان‌های کشور، برخی از شهرستان‌ها و دو کشور لبنان و تاجیکستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز کرد: هدف این جشنواره تجلیل از اسوه‌های مقاومت و زنان شاخص فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است که به‌مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت می‌پذیرد.
ابراهیمی اظهار کرد: آنچه امروز دغدغه رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام و فرهنگ انقلاب اسلامی است این است که اسوه‌های بزرگ ما در این جنگ فراموش شوند و با رفتنشان، گنجینه کشف نشده خاطرات و میراث دفاع مقدس فراموش شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه متأسفانه در موضوع نقش زنان در دفاع مقدس کمتر بحث شده و همایش‌های کمتری برگزار شده است، گفت: همسران و مادران شهدا و جانبازان و ایثارگران اسوه‌های صبر و مقاومت هستند ضمن اینکه ما بانوان شهید، جانباز و ایثارگر نیز داریم که می‌توانند بهترین الگو برای دختران امروز ما باشند.
امیر سامانی، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم، نقش بانوان را در دوران حماسه و ایثار بسیار مهم برشمرد و گفت: اگر روحیه ایمان و باور این بانوان گرانقدر نبود، رزمندگان نیز نمی‌توانستند در مأموریت‌های سخت حضور یابند.
در ادامه سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس هم ضمن گرامیداشت مقام شامخ مادران و همسران شهدا گفت: زنانی در جامعه ما هستند که مطابق با سبک زندگی حضرت زهرا(س) زندگی می‌کنند و ما نیز باید با الگوبرداری از این عزیزان زندگی کنیم.
همسر شهید روزیطلب نیز در این مراسم با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) به بیان خاطراتی از زندگی مادر شهید روزیطلب پرداخت.
پایان‌بخش این مراسم رونمایی از کتاب «زنان همیشه» به تألیف ساجده تقی‌زاده بود ضمن اینکه در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس آغاز به کار کرد.
یادآور می‌شود، در راستای برگزاری این جشنواره برنامه‌های متنوعی از 18 تا 25 فروردین‌ماه جاری با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری شب شعر فاطمی، پیاده‌روی خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مراسم بزرگداشت شهید شیرعلی سلطانی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و رونمایی از کتاب «سیمای همسران و مادران شهدا در شعر فارسی» نام برد.
نام:
ایمیل:
* نظر: