کد خبر: ۸۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
با وجود اینکه اخبار ضد و نقیض فراوانی توسط شبکه‌های رسانه‌ای تکفیری در خصوص سقوط خان طومان مخابره می‌شود اما منایع خبری رسمی اعلام می‌کنند که ارتش سوریه بر نقاط مهم "جنوب حلب" کنترل کامل دارد و سقوط خان طومان در راستای جنگ روانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه مقر تروریست‌های داعش را در منطقه «جزل» واقع در حومه حمص منهدم و شماری از عناصر این گروهک تروریستی را به هلاکت رساند.

بر اساس این گزارش، یگان‌هایی از ارتش سوریه نیز مواضع توپخانه‌ای و مقر فرماندهی تروریست‌ها را در درعا منهدم کردند و فرمانده نظامی گروهک تروریستی موسوم به «گردان توحید جنوب» را به هلاکت رساندند.
 
از سوی دیگر ارتش سوریه و متحدانش ماشین‌های نظامی و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش را در حومه «سویدا» و «درعا» منهدم کردند و تلاش‌های آنها را که قصد نفوذ به سمت «کنسبا» در حومه لاذقیه را داشتند، خنثی کردند. جنگنده‌های نیروی هوایی نیز محل تجمع تروریست‌ها را در شرق فرودگاه «دیرالزور» هدف قرار داد.

خبر دیگر اینکه یگان‌هایی از ارتش سوریه مقر فرماندهی تروریست‌های جبهه النصر را در درعا منهدم کردند و جنگنده‌های سوری نیز محل تجمع و ماشین‌های نظامی تروریست‌های داعش را در تدمر و شرق «القریتین» هدف قرار داد.

در همین خصوص یک منبع نظامی در گفت‌وگو با سانا اظهار داشت: یگانی از ارتش سوریه پناهگاه‌ها و انبار مهمات تروریست‌های داعش را در منطقه «جزل» در شمال شرق تدمر منهدم کرد و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌‌های عربی، نیروی هوایی ارتش سوریه طی دو روز گذشته ماشین‌های نظامی مجهز به مسلسل و مواضع تروریست‌های داعش را در منطقه «فرات» و نواحی «حقل شاعر» واقع در شمال غربی شهر تدمر ویران کرد.

پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد که تروریست‌های النصره تلاش می‌کنند از سمت جنوب حلب را محاصره کنند و بر همین اساس حملاتی را علیه «خان طومان»، «الخالدیه» و «الحمرا» در حومه جنوبی حلب آغاز کرده‌اند.

حملات تروریست‌ها در حالی است که منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های روسیه نیز از پایگاه حمیمیم با قدرت تمام در حال کوبیدن تکفیری‌ها در خان طومان هستند که در این حملات «محمد باریش» مسئول رسانه‌ای «جندالاقصی» در خان طومان به هلاکت رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «ابراهیم الشبیب» و «ابوالعلاء طعوم» از فرماندهان میدانی جنبش «احرار الشام» در خان طومان سوریه به درک واصل شد.

اخبار ضد و نقیض فراوانی از شب گذشته توسط شبکه‌های رسانه‌ای تکفیری منتشر می‌شود. اخباری که حاوی عکس‌هایی از شهدای درگیری‌های شب گذشته و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های چند دقیقه‌ای از چند رزمنده مدافع حریم اهل بیت که ادعا می‌کنند به اسارت گروه‌های تکفیری در آمده‌اند.

این اخبار درحالی از سوی رسانه‌های وابسته به تکفیری‌ها مخابره می‌شود که «محمد کمال الجفا»، تحلیلگر امور نظامی و عضو اتاق عملیات حلب در گفت‌وگویی با فارس در این خصوص گفت: بدون تردید خبرهای انتشار یافته توسط رسانه‌های مغرض و دشمن مبنی بر سیطره کامل گروه‌های تروریستی بر شهرک خان طومان فاقد صحت و اعتبار است و باید آن را درچارچوب جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان سوریه با هدف ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه و معنویات مردم، ارتش، دولت و متحدان سوریه ملاحظه کرد.

گفتنی است که انتشار گسترده این خبر در شبکه‌های اجتماعی، یک نوع شیطنت رسانه‌ای است و باید ابعاد آن بررسی شود؛ چرا که در برخی محافل رسانه‌ای فضا به سمت سوء استفاده از تعداد بالای شهدای ساختگی می‌رود و بدخواهان مقاومت اسلامی به دنبال موج سواری در این رابطه هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: