آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
در آستانه 25 سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی:
سایت خبری «655 پروازی به مقصد آسمان» به منظور ادای احترام به شهدای مظلوم حادثه تروریستی 12 تیر 67 راه اندازی شد.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، در آستانه بیست و پنجمین سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناو جنگی آمریکا، پایگاه اطلاع‌رسانی «655 پروازی به مقصد آسمان» به آدرس http://www.ir655.ir/  راه‌اندازی شد.

در این سایت خبری که به منظور ادای احترام به شهدا مظلوم حادثه تروریستی 12 تیر 67 راه اندازی شده مطالبی درخصوص جزئیات واقعه، وصیتنامه شهدای این پرواز، بازتاب انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی در رسانه‌های خارجی، واکنش‌های داخلی و بین المللی، مصاحبه شخصیت‌های کشورمان منتشر شده است.

همچنین در این پایگاه اطلاع رسانی تصاویر، کلیپ‌های ویدئویی و پوسترهایی مرتبط به این حادثه تروریستی گنجانده شده است.

پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر که با شناسه IR655 از بندرعباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیرماه سال 1367 (3 ژوئیه 1988) در حرکت بود، با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن از جمله 66 زن و کودک شهید شدند.

نکته قابل تامل در خصوص این حادثه تروریستی که دقیقا بر خلاف شعارهای غرب مبنی بر رعایت حقوق بشر بود، برخورد مغرضانه آمریکا بود چرا که در این حادثه هیچ کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگیرد قرار نگرفتند. ویل راجرز، فرمانده ناو وینسنس دو سال بعد به خاطر «رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به عنوان افسر فرمانده ناو وینسنس» مدال افتخار دریافت کرد

برچسب ها: آسمان ، شهدا ، ایرباس
نام:
ایمیل:
* نظر: