آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۰
آيت الله نوري همداني با اشاره به حماسه آفريني پاسداران و مرزداران اسلام در هشت سال جنگ سخت در زير لواي امام (ره) گفت: امروز نيز پاسداران در زير پرچم آيت الله خامنه‌اي با عزت، فاتح ميدان نرم شوند.

 


به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از شيراز، آيت الله نوري همداني امروز در جمع فرماندهان نيروهاي مسلح اعم از پاسداران، نيروي انتظامي، ارتش جمهوري اسلامي، بسيجيان، علما و برخي خانواده‌هاي شهداي فارس در حسينيه عاشقان ثار الله (ع) شيراز ضمن تسليت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: عزت اسلام و مسلمانان در گرو جهاد است و به تبع آن، انحطاط و سقوط حكومت اسلامي نيز در ترك جهاد است.


وي با اشاره به فرمايشات امام محمد باقر(ع) افزود: اوج قله اسلام در جهاد خلاصه مي شود.


اين مرجع تقليد با ابراز خشنودي از اينكه در جمع جهادگران درباره جهاد صحبت مي كند، بيان كرد: بي شك انگيزه و هدف، تفاوت ميان جهاد و جنگ‌هاي معمولي بشري است؛ چرا كه جهاد اسلامي براي احياي كلمه اسلام محقق مي شود.


نوري همداني اين مرزبندي را در دو جبهه اسلام ناب و جهان گشايي، ديدگاه‌ اسلامي جهاد دانست.


وي با بيان اينكه جهادگران بايد در ابزار جنگي از پيشرفته ترين فنون و ادوات و مانورهاي نظامي برخوردار باشند، تصريح كرد: دشمن بايد از تجهيزات جهادگران اسلامي احساس رعب و وحشت كنند.


اين مرجع تقليد با اشاره به ابزار اخلاقي در جهاد اسلامي گفت: اصالت، ايمان، عدم سستي در برابر دشمن و راه ندادن اندوه به دل از ابزار اخلاق جهاد اسلامي است كه بايد به آن پرداخته شود.


نوري همداني به خصوصيات پاسداران و فرماندهان سپاه در خطبه‌هاي نهج البلاغه اشاره و عنوان كرد: شجاعت، بردباري، گردنكشي در برابر دشمن و عدم تزلزل از صفات ويژه فرماندهان است.


وي با يادآوري سفرهاي خود به خطوط جبهه هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان خطوط اول جبهه همچون فولاد و آهن سخت و مقاوم بودند و بحق در اين خصوص مقاومت كردند.


اين مرجع تقليد همچنين اذعان داشت: شهداي گمنام امروز همان بسيجيان خطوط مقدم جبهه بودند.


نوري همداني با اشاره به مرزداري و مرزباني پاسداران اسلام در برابر تهاجم نظامي گفت: بي شك ثواب يك شب مرزداري با هفتاد سال نماز و عبادت برابري مي كند.


وي تاكيد كرد: اما تهاجم فقط در جنگ نظامي خلاصه نمي شود و امروز دشمن به سمت تهاجم فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي روي آورده است.


اين مرجع تقليد بيان داشت: شما پاسداران و مرزداران همان گونه كه با عزت و حماسه آفريني در زير پرچم بنيانگذار انقلاب اسلامي در برابر جنگ سخت سربلند بيرون آمديد، امروز نيز در زير لواي آيت الله خامنه‌اي بايد با عزت، فاتح ميدان نرم شويد و مستكبران را بيش از پيش به خاك مذلت بنشانيد./انتهاي پيام/

نام:
ایمیل:
* نظر: