آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنایت ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط آمریکا بحدی دردآور است که بعنوان جنایت علیه بشریت هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد.

به گزارش تنویر به نقل از سپاه نیوز سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سالگرد حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان نیروی دریایی آمریکا در سال 1367، اظهار داشت: 12 تیرماه سال 67 روز سیاهی در کارنامه ننگین لیبرال دموکراسی آمریکایی است که طی آن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک برنامه سری و از پیش طراحی شده و با تأئید مقامات رسمی کاخ سفید هدف دو فروند موشک رزم‌ناو آمریکایی‌ «وینسنس» مستقر در آب‌های خلیج‌فارس، قرار گرفت و تمامی مسافران این هواپیما، به شهادت رسیدند.

وی افزود: آنچه در این حادثه اسفناک و غم‌بار مایه تأسف و حیرت است اقدام مقامات آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون برای اهدای مدال شجاعت توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا به فرمانده جانی این ناو و نیز بی‌توجهی شورای امنیت سازمان ملل متحد به این جنایت تروریستی فراموش نشدنی است که لکه ننگی را بر پیشانی مدعیان حقوق بشر نشانده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ضرورت بازخوانی این اقدام تروریستی و جنایت وحشیانه برای افکار عمومی جهانیان و پرده برداشتن از چهره واقعی مقامات جلاد و جنگ‌طلب آمریکایی یادآور شد: اقدامات ضد بشری آمریکا در به شهادت رساندن 290 شهروند ایرانی مسافر هواپیمای ایرباس و سایر جنایات هیأت حاکمه این کشور در افغانستان، عراق و سوریه، رسالتی خطیر برای همه علاقمندان به رعایت حقوق انسان‌ها و صلح‌ و ازادی به ویژه رسانه‌های مستقل به شمار می‌رود و انتظار است شجاعانه در دفاع از انسانیت و مخالفت با جنگ طلبان و تروریست‌ها به آن بپردازند.

جزایری با مهم خواندن اقدام گسترده آگاه‌سازی افکار عمومی جهانیان از طریق فضای مجازی گفت: یکی از راه‌های اصلی تحت فشار قرار دادن دولت‌های آمریکا، به منظور تمکین در برابر قوانین و مقررات بین‌المللی، اعتراضات جهانی علیه شیطان بزرگ است و همه کسانی که رسانه در اختیار دارند می‌توانند در روند این حرکت تاریخی ایفای نقش کنند.

معاون ستاد کل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و زنان و مردان و کودکانی که در این اقدام نظامی تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند تأکید کرد: آمریکا هرگز نمی‌تواند از عواقب این جنایت مصون بماند. دولت آمریکا در یک مقطع تلاش کرد بروز این فاجعه انسانی را ناشی از خطا و اشتباه محاسباتی قلمداد کند، لیکن دادن جایزه به فرمانده صادر کننده دستور شلیک به هواپیما، این ترفند آمریکا را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: جنایت ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط آمریکا بحدی دردآور است که بعنوان جنایت علیه بشریت هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد و بخصوص رسانه‌ها، دانشگاهیان، هنرمندان، جامعه ایرانیان خارج از کشور و به ویژه مقیم آمریکا، اجازه ندهند این فاجعه بزرگ در کوران سایر حوادث و رویدادها به فراموشی سپرده شد.

جزایری گفت: انتظار ما از آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی و دانشگایه و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای این است که به طرق مختلف اذهان نسل جوان را با این‌گونه حوادث آشنا سازند و اطلاعات کافی از اقدامات ضد انسانی شیطان بزرگ و صهیونیزم جهانی را در اختیار مردم و افکار عمومی جهانیان قرار دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی خارجی کشور نقش مؤثری در آگاه‌سازی افکار عمومی جهانیان دارند و با طرح اقدامات تروریستی دولتی آمریکا و با استناد به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، به رسالت انقلابی و تاریخی خود بیش از پیش عمل کنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تأکید کرد: ایرانیان، مسلمانان و همه حق طلبان و آزادگان در هر نقطه از عالم، اجازه نخواهند داد جنایت فجیع دولت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری و نیز جنایات تروریستی پرشمار و وحشیانه کاخ سفید در عراق و افغانستان و سوریه به فراموشی سپرده شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، ظلم را ناپیدار و رفتنی دانست و اظهار داشت: ستاره بخت

نام:
ایمیل:
* نظر: