آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
بازسازى شگفت‏آور و پرشكوه ارتش جمهورى اسلامى ايران؛ ايجاد و تأسيس اعجاب‏انگيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامى؛ حركت عظيم كم‏نظير يا بى‏نظيرِ ايجاد بسيج عمومىِ مردمى و به كار گرفتن نيروهاى مؤمن و بازوان توانا ...
بازسازى شگفت‏آور و پرشكوه ارتش جمهورى اسلامى ايران؛ ايجاد و تأسيس اعجاب‏انگيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامى؛ حركت عظيم كم‏نظير يا بى‏نظيرِ ايجاد بسيج عمومىِ مردمى و به كار گرفتن نيروهاى مؤمن و بازوان توانا در بخش هاى مختلف، از معجزات نظام جمهورى اسلامى است و اقتدار نظام را نشان مى‏دهد.همزمان با سالروز عمليات غرور آفرين بيت المقدس و آزاد سازي خرمشهر، سوم خرداد سال 75 مانور بزرگ ولايت با رهبر فرزانه انقلاب و 200 هزار نيروي مسلح در دشت كوشك نصرت برگزار شد. در اين مانور مقام معظم رهبري در جمع نيروهاي مسلح ضمن سخناني فرمودند: اقتدار حقيقى يك نظام همين است كه بتواند در عرصه سازندگى، مهارت و توانايى خود را نشان دهد.

اين‏كه در دوران دفاع مقدس هشت ساله، نيروهاى مسلح، على‏رغم همه توطئه‏ها و بدخواهي هاى دشمنان، توانستند با حضور خود، پيچيده‏ترين شيوه‏هاى جنگى را اعمال كنند و دشوارترين هماهنگي ها را نشان دهند و بزرگترين حماسه‏ها را بيافرينند، نشانگر اقتدار جمهورى اسلامى ايران در عرصه سازندگى است.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين روز در جمع نيروهاي مسلح ضمن گراميداشت سالروز آزاد سازي خرمشهر فرمودند: در فتح خرمشهر - كه اين روزها مزين به ياد اين حادثه بزرگ و پرافتخار است - نيروهاى مسلح، با هماهنگى شگفت‏آور، پيچيده‏ترين تاكتيك هاى جنگى را عمل كردند.

بخش هاى مختلف - زمينى، هوايى، توپخانه و پدافند هوايى - با هم توانستند پيچيده‏ترين شيوه‏هاى جنگى را اعمال كنند و انسان هاى كارآزموده، مجرب و ساخته شده در كوره گداخته امتحان هاى دشوار در نظام جمهورى اسلامى، ثابت كردند كه انسانسازى جمهورى اسلامى، در رأس همه سازندگي هاى آن، يك نمونه برجسته و ممتاز و عالى است.

ايشان همچنين نظام جمهوري اسلامي را به آزموده شده در عرصه هاي مختلف سازندگي دانسته و فرمودند: در طول سال هاى بعد از جنگ تا امروز، جمهورى اسلامى در عرصه سازندگى كشور، امتحان هايى را پشت سر گذاشته است كه براى بينندگان مايه اعجاب است.

خدا را سپاسگزاريم كه به فضل او، توانستيم با حجم عظيم و كيفيت بالاى سازندگى در اين كشور - كه به دست فرزندان اين مرز و بوم انجام شد - دهان بدگوى دشمنان را ببنديم، چشم دوستان را روشن كنيم و دل علاقه‏مندان را شادمان گردانيم.

رهبر فرزانه انقلاب انسان سازي را بالاترين سازندگي دانسته و افزودند: از همه سازندگي ها بالاتر، سازندگى انسانى است؛ يعنى سازندگى انسان ها، سازمان هاى انسانى و تشكيلات بشرى، مثل نيروهاى مسلح است و اگر كشورى نتواند اقتدار خود را در عرصه سازندگىِ نيروهاى مسلح نشان دهد، ديگر سازندگي هاى او زير سؤال خواهد رفت و مورد ترديد قرار خواهد گرفت؛ زيرا آن كه از موجوديت، كيفيت، پيشرفت و سازندگى دفاع مى‏كند، نيروهاى مسلح است.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود در جمع نيروهاي مسلح بازسازي ارتش، تاسيس اعجاب انگيز سپاه و ايجاد بسيج مردمي را معجزه انقلاب اسلامي دانسته وتاكيد كردند: از اول انقلاب - بخصوص در دوران دفاع مقدّس - بازسازى شگفت‏آور و پرشكوه ارتش جمهورى اسلامىِ ايران؛ ايجاد و تأسيس اعجاب‏انگيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامى؛ حركت عظيمِ كم‏نظير يا بى‏نظير ايجاد بسيج عمومى مردمى و به كار گرفتن نيروهاى مؤمن و بازوان توانا در بخش هاى مختلف، از معجزات نظام جمهورى اسلامى است و اقتدار نظام را نشان مى‏دهد.

امروز عرصه ديگرى است تا ارتش جمهورى اسلامى ايران با حضور خود، با قدرت خود، با مهارت خود، با سازماندهى مستحكم خود، با همكارى نيروى زمينى و نيروى هوايى و با به كارگيرى ابزارهاى پيچيده و بسيار كارآمد و فرماندهي هاى مدبرانه، بتواند سازندگى نظام جمهورى اسلامى ايران را در اين بخش عظيم، يك بار ديگر نشان دهد و ثابت كند.

ايشان مانور ولايت را حركتي در جهت افزايش كيفيت يافتن نيروهاي مسلح خوانده و فرمودند: مانور بزرگ ولايت، يك حركت انقلابى، يك حركت سازنده، يك حركت اميدبخش و يك كار مهّم و جدّى در جهت كيفيت يافتن نيروهاى مسلح نظامِ مقدس جمهورىِ اسلامى است، كار مهم و بزرگى است؛ و اميدواريم نتايج آن هم، براى ارتش و نيروهاى مسلح، بزرگ و پر ثمر و ماندگار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: