آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
شهید فرهاد طالبی در جبهه مقاومت هر روز چندین کیلومتر طی می‌کرد تا آب‌خنک برای رزمندگان مدافع حرم تهیه کند.
به گزارش تنویر؛ آن روز که خبر شهادتش در استان فارس و  شهرستان لامرد منتشر شد، در فضای مجازی این جمله «زمانه عجیبی است، هفتادساله‌ها برای ریاست دست‌وپا می‌زنند و دهه هفتادی‌ها برای شهادت؛ فرهاد جان شهادت مبارک» دست‌به‌دست می‌شد.

فرهاد طالبی نیز مانند محسن حججی از نسل دهه هفتادی‌ها بود که در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(س)  به شهادت رسید.

 حادثه تروریستی اهواز آن‌هم در مراسم رژه نیروهای مسلح به ما یادآوری شد که اگر فرهاد طالبی‌ها نبودند هرروز شاهد این‌چنین اتفاقات دردناک و وحشتناک در سطح کشور بودیم و باید قبول کرد که امنیت اتفاقی نیست.

فرهاد طالبی اول خرداد ۱۳۷۲ در روستای دهنو فاضلی از توابع دهستان شیخ عامر، بخش چاه ورز، شهرستان لامرد دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن دوره ابتدایی در زادگاهش، دوره راهنمایی را در مدرسه نمونه شهید عابدینی اوز و دوران متوسطه را در دبیرستان‌های نمونه شهید نصیری لار و امام صادق(ع) لامرد با موفقیت به پایان رساند.

شهید طالبی سقای مدافعان حرم/ شهیدی که روز بازگشت پیکرش را اعلام کرده بود

باوجود قبولی در رشته هسته‌ای، به دانشگاه نرفت و به سبب علاقه وافرش به علوم حوزوی وارد حوزه علمیه خفر جهرم شد و ۳ سال به فراگیری دروس حوزوی در آن مدرسه مشغول و سپس وارد حوزه علمیه قوام شیراز شد و در آنجا تحصیلات خویش را ادامه داد.

هم‌زمان با دوران تحصیل به‌عنوان امام جماعت در مسجد بازار وکیل شیراز و چند مسجد و مدرسه به اقامه نماز جماعت پرداخت.

حجت‌الاسلام طالبی یازدهم تیرماه ۱۳۹۷ رهسپار سوریه شد تا از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری(س) دفاع کند. وی سرانجام در بیستم شهریورماه ۱۳۹۷ مصادف با اول محرم‌الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در سن ۲۵ سالگی براثر ترکش مین در یکی از مناطق عملیاتی سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید طالبی سقای مدافعان حرم/ شهیدی که روز بازگشت پیکرش را اعلام کرده بود

باقر طالبی می‌گوید فرزندم همیشه می‌گفت برایم دعا کن تا شهید شوم و پدر نگران نباش و به دنبال شهادت بود.

بازگشت  در همان تاریخ اعلام شده از سوی شهید

مادر شهید طالبی نیز بابیان اینکه فرزندم یک پسر بسیار فهمیده و روشنی بود اظهار داشت: چندین بار فرهاد گفت که اگر شهید شدم برای من گریه نکن بلکه برای مصیبت‌های حضرت زینب(س) گریه کن و افتخار می‌کنم که چنین فرزندی بزرگ کردم.

شهید طالبی سقای مدافعان حرم/ شهیدی که روز بازگشت پیکرش را اعلام کرده بود

رباب رحمانی ادامه داد: در آخرین تماس فرهاد گفت نگران نباش مادر که ششم محرم برمی‌گردم  و همان ششم محرم هم بازگشت و افتخار می‌کنم که پسرم در این راه و به خاطر حضرت زینب (س) شهید شده است.

 جانباز مدافع حرم نیز بابیان خاطراتی از شهید طالبی تصریح کرد: بسیار اصرار داشت که می‌خواهم برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(س) بجنگم و شرایط بسیار سخت بود و جواب رد شنید و دیدم شروع به گریه کردن کرد و گفت که امام حسین(ع) را خواب‌دیده‌ام و گفته است اگر نگذاشتند بروی،گریه کن و مجوز خروجت را بگیر.

محمود مهدی یار ادامه داد: بالاخره مجوز خروجش را گرفت و خنده بر لبانش آمد و گفت این سری که بروم دیگر برنمی‌گردم.

یاور یخی مدافعان حرم

احسان نیز که مدافع حرم است و به‌تازگی از جبهه مقاومت بازگشته  و بدنش پر از ترکش است به بیان خاطرات خود با روحانی شهید پرداخت و بیان داشت: شهید طالبی در جبهه مقاومت چندین کیلومتر طی می‌کرد و آب‌خنک برای رزمندگان مدافع حرم تهیه می‌کرد.

وی بیان داشت: مدافعان حرم به شهید طالبی می‌گفتند یاور یخی که نمی‌گذاشت رزمندگان تشنه باشند و کم‌تر دیدیم خودش روزها آب بخورد.

احسان ادامه داد: شهید طالبی در معرفی خودش می‌گفت من ایرانی‌ام و انتخاب‌شده حضرت زینب(س) هستم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: